Samle to spidsender af orange rør

Hej forum

Jeg sad og lige og overvejede hvordan man bør samle to spidsender på et orange kloakrør der er lagt i jord.

Konkret handler det om at et eksisterende orange pvc kloakrør skæres over og der skal monteres et højtvandslukke på det. Men det vil jo give to spidsender der skal samles. Det hele ligger i jorden under betongulv i kælderen. 

Er det godt nok at samle med en orange skydemuffe eller skal der en jetkobling eller lignende til?

./ras
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en skyde muffe er helt iorden den burde ikke kunne ryge af hvis du lapper hullet ordenligt ellers kan du da give det evt en klat silicone på hvert sin side af muffen hvis du vil være helt sikker, men det er ikke nødvendigt
Tak for svaret. Min bekymring var at spildevand jo løber ud i muffen gennem sprækken mellem de to rør og i den forbindelse var jeg usikker på om gummiringene kan holde rørerne forseglet på den lange bane. Men der vil jo nok alligevel lægge sig en aflejring i revnen der jo også hjælper til med forsejlingen.

./ras
du kan jo skærer røren af så sprækken imellem rørene ikke bliver så stort, du kan faktsik trække skyde muffen helt på det ene rør og så trækken den ud over det andet bagefter så behøver du ikke så meget plads til at få dem samlet. og du skal jo huske på der er ikke tryk på spildevande hele tiden så der løber ikke noget ud ;0)
Jeg er overbevist Skydemuffen gør det hele lidt nemmere og knap så meget beton skal bankes op.

./ras

For øvrigt er det aut. kloakmesterarbejde, og du kan jo også se at de råd du får her, er af meget varierende kvalitet, som f.eks. en der begynder at skrive om silicone, som ikke er godkendt til noget som helst indenfor afløb og (som for øvrigt ikke hæfter på pvc)
Du skal lave en opmærkning på rørene, så du er sikker på samlingen, sidder "midt i skydemuffen"
Og sørg for at de to rør ender, sidder så tæt sammen som muligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis