Væghængt carport, igen, beklager


Hej alle lav-det-selv´er

Nu skal jeg igang, men skal bruge lidt hjælp.

Målene er 7 meter og 3.6 ud til hækken.

1, det stk træ der skal skrues op på gavlen, hvad skal diminsion være på det og hvilke skruer skal jeg bruge ?

2, hvilke beslag skal jeg bruge til montering af spær ?

3, hvor tæt skal spær monteres ?

4, hvor mange stolper skal i jorden ude ved hækken ?

Håber på lidt hjælp.

Ha´ en god dag !


 The day you quit is the day you lose.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1.  Du må ha' et stykke træ/tømmer på væggen 2-2½" x  6" med F.eks. murankre.
 
( den med glasampul som knuses når du banker en gevindstang i og den 2 komponent blanding blandes) en sådan kan holde til utroligt meget.

Eller lignende eks. ravplux & lange franske skruer sættes i murstenen. (har brugt denne løsning) som du måske kan se, & det holder på 10. år nu.

Kan du fæstne dette stykke træ på træbeklædningen, er der noget træ bagved og du er fri for at bore i muren. (gevindstænger med skiver)

2.  I proffen ved eks. XL byg har de nogle beslag til forskellige størrelser til at "lægge dine spær i. ( Se foto )






3.  Afhængig af hvor meget fald du vil ha' på taget (tænker på tøsne) men ca. 1 m mellem vil være passende.

4.  4 eller 5 stk. 4" x 4" stolper (i stolpesko så holder det i mange år) med en rem ovenpå eks. 2" x 6" indfældet i til spærene at ligge på fastgøres med vinkler. 



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 07 jun 2013 11:26
1.  Du må ha' et stykke træ/tømmer på væggen 2-2½" x  6" med F.eks. murankre.
 
( den med glasampul som knuses når du banker en gevindstang i og den 2 komponent blanding blandes) en sådan kan holde til utroligt meget)

Eller lignende eks. ravplux & franske skruer sættes i murstenen.

Kan du fæstne dette stykke træ på træbeklædningen, er der noget træ bagved og du er fri for at bore i muren. (gevindstænger med skiver)

2.  I proffen ved eks. XL byg har de nogle beslag til forskellige størrelser til at "lægge dine spær i, husker ikke hvad de hedder.

3.  Afhængig af hvor meget fald du vil ha' på taget (tænker på tøsne) men ca. 1 m mellem vil være passende.

4.  4 eller 5 stk. 4" x 4" stolper (i stolpesko så holder det i mange år) med en rem ovenpå eks. 2" x 6" indfældet i til spærene at ligge på fastgøres med vinkler. 



Tak for svaret.
Det skal ikke skrues op på træværket, vi vil have skiftet træet på gavlen på et tidspunkt.
Kan man ikke bruge 4 x 4 stolpe som rem ? Det er er brugt ved vores overdækket tereasse

 The day you quit is the day you lose.
Jo du kan godt bruge en' 4" x 4" til rem, så skal/må du bruge vinkler under remmen i stedet for. (gerne 2 stk. på hver) for at styre.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ok tak igen.
Hvis stolperne skal stå i stolpesko i en betonklods, hvordan søren holder jeg dem i vatter inden jeg får remmen op ?

 The day you quit is the day you lose.
Du støber dine stolpesko (stsk) i beton (du kan med fordel bruge en marmeladespand der er skåret op, for at få en fin afslutning)

Bruge en stramt udspændt snor, herpå et såkaldt hænge vatter-pas, så du får samme højde på alle (stsk) understøt mens betonen hærder med eks. et bræt el. mursten eller lignende. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Tror jeg fik formuleret mig forkert.
Har tænkt at købe stolpesko støbt i beton og grave dem ned.
Så , stolperne, når de bliver skruet i skoene, hvornår holder jeg dem i vater ? Med lægter skruet på og ned i jorden midlertidigt ?

 The day you quit is the day you lose.
Sådan kan det også gøres.

Men dine betonklodser kan sætte sig lidt og du kan få en "svajrygget" rem som resultat af det hvis du vælger denne løsning.

Om der skulle være en anelse i højdeforskel, kan du bruge snoren når du skal afkorte dine stolper til sidst.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis