Jablotron "Profi"

Hej.
Jeg har før fået hjælp herinde fra, til et Jablotron "PROFI" alarmanlæg jeg havde købte brugt, og det virker som et skal.
Nu er der opstået et andet "lille" problem. 
Dette anlæg kan deles op i to uafhængige kredse A og B. og denne mulighed kunne jeg godt tænke mig at anvende dette anlæg til. 
Jeg kunne tænke mig at have en PIR og en sirene i min lejlighed som kreds A, og en PIR i hver af mine loftsrum + en enkelt sirene som kreds B.
Jeg har koden til det, og har da også forsøgt mig, men det er ikke helt lykkedes mig at få det til at fungere tilfredsstillende. Kreds A virker men kreds B ikke. ???  

Da jeg har haft indbrud i mit ene loftsrum, vil jeg gerne gardere mig for eftertiden.

Håber en kan give mig et lill tip.
Mvh.   
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det noget tid siden jeg sidst installerede en Profi, da jeg er gået over til Oasis og Ja100, men så vidt jeg husker vil detektorer der kodes ind på plads 16 og opefter være aktive under deltilkobling!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio.
Jeg foretog en fabriksreset, installerede tastatur på C1, håndsender på C2, PIR på 1 og sirene med kode 299. Derefter indtastede jeg kode 6901 som er koden for områdeopdeling. Og kreds A virker på denne måde.
Så installerede 2 stk. PIR på plads 2 og 3 stk. + 1 stk. sirene med k. 299. Efterfølgende indtastede jeg igen k. 6901 til kreds B.
Jeg kan se kredsene på displayet med en streg forholds til venstre og en til højre.
Når jeg så aktiverer kreds A virker den, men når jeg aktiverer kreds B starter kreds A istedet.
Kan du huske om man kan anvende een håndsender og indlæse den på plads C2 på både A og B siden til at aktivere kredsene, eller skal man anvende en separt håndsender til hver kreds - altså anvende 2 håndsendere. Eller er anvendelse af håndsender ved områdeopdeling overhovedet muligt for at få det til af fungere rigtigt?
Kan man indtaste parametre, indgangstid, sirenetid osv. til hver kreds, eller er de parametre man indtaster til kreds A, også gældende for kreds B. ---- Mange spørgsmål, håber det går alligevel.
Mvh. Jan


Jeg er ikke helt med ang. de 16 pladser. 
Den måde som jeg har udført delingen på i to kredse, som jeg har beskrevet i mit indlæg, er den helt ude i skoven?   
Mvh. Jan
Der er ialt kun 16 pladser til rådighed til installation af detktorer, det er jo først ved opdeling af en A - og en B kreds der er flere pladser til stede. 16 pladser til A sde og 16 
til B side.
Mvh. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis