OMC 5,7 l benzin motor

Hej

Er der nogle her på LDS der har nogen erfaring med denne motor.

Jeg har investeret i en båd med 2 stk. af slagsen og vil gerne have kontakt med nogle der har haft nogle tilsvarende og evt. renoveret dem.

Jeg er ikke interesseret i en masse indlæg med at de er benzinslugere og lignende, da jeg har behov for gode råd fra nogle der ved noget om emnet eller evt. kan linke mig til nogle.
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hi Fly.
Jeg vil anbefale dig at stille spørgsmålet på fenderen.dk
Det er nok nogle Chevroletmotorer der ligger i, du kan løbe ind i problemer med dele, men først gælder det om at identificere selve motoren, så tag billeder og find ud af hvad der står på dem, hvis ikke du er så heldig at ha papirerne på dem, eller kan skaffe dem.
Held med det.
NB. husk at tjekke olie ofte, både mængden og farven.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Da det er enten GM eller Ford motorer, er der overhovedet ingen problemer med at skaffe reservedele, eller komplette motorer til overraskende fornuftige priser.
Det vil ofte være mest gunstigst at skaffe sig dele i USA.
Du vil også kunne finde enorme mængder oplysninger på http://www.smallblock.dk/
Her handler det dog primært om biler, men også både med US motorer.
Men som Lynæs også påpeger, så find ud af, helt præcist, hvad det er for "grundmotorer"

Det ville være meget interessant med billeder og ikke mindst lydoptagelser!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er en sandhed med modifikationer, det er nemlig næsten altid mariniseringsdelene, der er problemer med.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ovre hos Uncle Sam kan de bedst lide at regne i kubiktommer, og det er denne enhed de opgiver motorstørrelser i. Omregningsfaktoren er 16,387 ccm pr cu in (Cubic Inch).

For den nysgerrige kommer tallet af 2,54 x 2,54 x 2,54 = 16,387.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det kan umiddelbart lyde som dem der lå i Oldsmobile. Hvis det er det, findes de også i dieseludgave, men ikke helt vellykkede, da det bare var benzineren der fik en pumpe istedet for strømfordeleren og gløderør, dvs lejerne er for små til dieselbalastningen.

mvh

 varmetossen

Annonce
Er det en GM, er det en ganske almindelig 3½, 350 CUI, som er den mest almindeligt forekommende i diverse Detroit Irons.
Var GM's dieselversion, road side motoren, ikke en 6,3 ltr.?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Ktm, vi er begge på sporet. Den første, der kom, affødt af 70'ernes oliekrise var en 350'er. Havde selv en på en palle, bestemt for en RR, men desværre døde projektet af forskellige årsager.

Men det var et sidespor. Det kan stadig være en Olds 5,7l. Så er søgekriteriet da indsnævret.
Og Leth, kan du finde en betegnelse på blokken, er det altid godt.

mvh


 varmetossen

Takker for de fornuftige tilbagemeldinger

Jeg har vedhæftet et par billeder
Jeg har flere billeder af motorerne, hvis der er nogle der kan identificere dem evt. udfra placering af køler eller andet.

Ja - båden har ikke været i vandet i 3 år og motorerne har ikke været startet i samme periode.
Jeg har ikke umiddelbart motordata på dem - kunne ikke finde mærkeplader - nogen der ved hvor de sidder.
Motorerne - i hvertfald den bagbord er en Cobra - styrbords har alu. ventildæksler - men jeg formoder det er samme type / størrelse.
De har dog været vinterkonserveret så der er ingen frostsprængninger.

Så det jeg skal i gang med nu er at fjerne tændrør og se om jeg kan håndtørne motorerne.
Hvis jeg kan det er det tanken at jeg vil skifte filtre, olie, tændrør, rense benzintank og så simpelthen prøve at trykke på start knappen og se hvad der sker. - så er der nogle der har en mening om det er en god ide eller løfter pegefingeren og -nej hør nu du skal også ......

Båden er i øvrigt en Draco 3000 Big Fish og ligger i Nuuk - Jeg bor selv i Sisimiut, så min udfordring nu er at få klarlagt hvilke dele jeg skal have med / købe inden jeg tager til Nuuk for at gøre den klar til at sejle til Sisimiut.

Og ja det er en gammel båd, men i ret god stand og jeg skal have fritiden til at gå med noget der interesserer mig.









Hej.
Ved du hvad der står på luftfilterdækslerne?

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også