6 HK Korsør Motor

Hej

Jeg har en ven som har en motor af ovenstående, som har revnet den ene motorblok. Vil høre om der nogen steder findes en brugt og god blok, og evt. hvad den koster.

Motoren er købt den 10-06-1972 og har dette nr.: FUR 26-3188


Hilsen
Preben

DIXI12
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Preben.
Det vil din bekendte nok få ualmindeligt svært ved at finde, det er jo en weteranmotor allerede da han købte den. Mit bedste bud ville være weteran posten et sted hvor de sælger gamle motorer o.l.
Og ellers må han til DBA eller G&G
Klaus Lundstedt

Den har lavet en S revne fra der hvor stemplet vender i toppen, og så hele vejen ned. Han passer og plejer altid sin motor, og har tømt den for diverse når den ligger oppe om vinteren.

Så han mener at revnen kun kan være opstået på grund af metaltræthed.

Men kender du et sted hvor der er chance for at få den svejst, eller finde en reservedels motor til fornuftig pris ?

Mener iøvrigt han fortalte motoren havde kostet 25.000 kr. som ny i 1972

DIXI12
Hej.
Hører lige hos en ven der er smed der kender til lidt af hvert

mvh

 varmetossen

hej jeg har en komplet 6 hk korsør motor som du kan købe, har fået renoveret tændings magneten.
mail. [email protected]

<p>campisten</p>
og ellers:
http://www.dba.dk/baadmotor-med-reversgear/id-1003388278/
hvis det ikke er den samme ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
jeg er så heldig at være ejer af en båd, :Norsk snækker . ca. 30 år gammel:som er monteret med en Kubota. DM12 : 2 cyllentret motor 12 hk,motor hedder Kubota ZL600 og solgtes for mange år siden af Hydro Marine under betegnelsen DM 12 dertil mangler jeg en.toppakning eller slibesæt er det noget i kan skaffe eller har, eller hvor jeg kan få det og hvad skal jeg bruge af oplysninger vdr.dette på forhond tak :håber at høre fra jer.
med hilsen johannes Classen Rødekro
Skrevet af johannes classen på 09 dec 2013 12:02
jeg er så heldig at være ejer af en båd, :Norsk snækker . ca. 30 år gammel:som er monteret med en Kubota. DM12 : 2 cyllentret motor 12 hk,motor hedder Kubota ZL600 og solgtes for mange år siden af Hydro Marine under betegnelsen DM 12 dertil mangler jeg en.toppakning eller slibesæt er det noget i kan skaffe eller har, eller hvor jeg kan få det og hvad skal jeg bruge af oplysninger vdr.dette på forhond tak :håber at høre fra jer.
med hilsen johannes Classen Rødekro

Hej Johannes.

Velkommen på LDS. Et fantastisk forum, hvor du kan få hjælp til næsten alt (bortset fra politik og ægteskab). 

Det vil give flere svar, hvis du opretter spørgsmålet i en ny tråd.
Øverst på siden klikker du på "FORUM"
Rul ned og find "Båd" => "Bådmotorer".
Øverst finder du en knap, der hedder "Start ny tråd".

Så har du en tråd med en overskrift, der passer til dit spørgsmål, og hvor du kan følge op med nye spørgsmål og feed back.

God fornøjelse på LDS.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af johannes classen på 09 dec 2013 12:02

jeg er så heldig at være ejer af en båd, :Norsk snækker . ca. 30 år gammel:som er monteret med en Kubota. DM12 : 2 cyllentret motor 12 hk,motor hedder Kubota ZL600 og solgtes for mange år siden af Hydro Marine under betegnelsen DM 12 dertil mangler jeg en.toppakning eller slibesæt er det noget i kan skaffe eller har, eller hvor jeg kan få det og hvad skal jeg bruge af oplysninger vdr.dette på forhond tak :håber at høre fra jer.

med hilsen johannes Classen Rødekro


Hej og velkommen på siden

Du kan prøve at ringe til ham her på, 20314575, han hedder Benny, bor ved Hobro.

Han gør rigtig meget i at renovere ældre bådmotorer, måske han kan hjælpe.

mvh jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis