Byg skilt til vej,

Hej alle

Bær over med mig hvis tråden er lagt det forkerte sted

Men mit spørgsmål drejer sig om, jeg bor i hus ud til en vej hvor bilerne køre alt for stærkt, trods et vejbump, da jeg nu har børn, vil jeg gerne ha lavet et skilt, med evt sæt farten ned legende bøn , nogen der har gode råd til hvad jeg kan skrive for at folk måske bruger hovede og ik køre så stærkt, man er jo navøs for sine børn..
Og hvad skiltet kan laves af, skal være nemt men godt ?

håber på en masse råd og erfaringer
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender en der lavede samme fidus. Han fik kommunen og politiet på nakken!

Du bør tale med din lokale sherif om problematikken omkring fartbøllerne!

Min bekendte havnede på forsiden af avisen og blev nødt til at tage skiltene ned igen...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har været på kommune flere gange , men de gør ik en skid ved problemet , nok først når der er en der blir dræbt, politiet siger bare de sende min henvendelse videre, så der sker ingenting
Men måske hvis man havner på forsiden af avisen, kan man svine sin kommune til over de ik gør noget..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu ved jeg ikke on det er de 'lokale' der kører for hurtigt eller dem der 'bare smutter forbi en gang imellem'.

Hvis det er de sidste så kunne man jo lave en silhuet af en motorcyklist på en motorcykel, male motorcylen hvid og motorcyklisten sort (med hvid hjelm), og så sætte den et sted på ens egen grund hvor den er synlig ude fra vejen :-). Det gjorde 'offentligheden' for nogle år siden og det virkede ganske præventivt - indtil de begyndte at blive stjålet!
Den fremgangsmåde vil dog ikke virke hvis de der kører stærkt er lokale der kommer forbi hele tiden - de luger hurtigt lunten :-P

 

Det er dem der køre igennem byen, men vil nok sætte et " sæt farten ned skilt "
Lav en "politimand" der står med et fartmåler kamera og stil ham op.

Du kan lave den som et "fugle skræmsel" og hvis den står på din grund, kan jeg ikke se at myndighederne kan komme efter dig.

Men den virker nok kun et stykke tid, til folk har vennet sig til at han ikke gør noget(som fuglene også gør) og så må du tænke kreativt igen. 

Du kunne måske også i samarbejde med genboer og naboer, lave chikaner ved hjælp af parkerede biler, på begge sider, der gør at hastigheden kommer ned.

Ellers er der den baske: Stort skilt med et barn der bliver påkørt, med teksten.
NÆSTE GANG ER DET DIN BIL ? 




Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Problemet er bare, at de tosser som kører for stærkt, er ligeglade med skilte, attrapper og fugleskræmsler. Ja, de er jo fuldstændig ligeglade med andres liv.
Hvis jeg boede ud til en sådan vej, ville jeg få indhegnet min grund, så børnene ikke løber ud på vejen. Der skal kun én fartidiot til, før det går helt galt - jeg turde ikke løbe risikoen. Trist dog, at det skal være sådan.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også