græs opsamler fungere ikke

Hej Alle


Jeg har en viking plæneklipper model mb 545 t

Den samler ikke græs op mere. Dvs at den ikke engang kan kaste græsset ud når den klipper. det hoper sig bare op i udkastet så jeg skal stoppe og tømme hele tiden også når opsamleren ikke er på.

På opsamleren er der en vippe dims der bliver trykket op formoder det er af lufttryk når den kører. Når opsamleren er fuld klapper den så ned igen.

Men selv om jeg holder på fliser så hoppe rden ikke længere op når jeg har maskinen tændt.

Har prøvet at rense maskinen så den er helt ren, og pillet luft filteret af og tændt den men der sker ikke noget med den vippe dims.

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt ??

Mvh
Kenneth
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke omtalte model, men har du fået skiftet knivene lige før den begyndte at te sig "underligt" ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
God pointe Nitter. Kniven kan have været afmonteret og vendt forkert ved genmonteringen. Eller der kan være sat en ny (forkert) kniv på. Jeg mener kniven skal være bukket op i enderne og må ikke være helt plan - ellers kan den ikke lave lufttrykket, der skal skubbe græsset ud.
Hvis opsamleren er lukket med gammel græs og støv, så den ikke kan komme af med luften, vil den ikke fungere.
Den der vel ca. sådan ud under neden.

Den ser ikke helt sådan ud men noget i den stil.


Alt er idag blev højtryks renset så alt er rent. troede nemlig at det var pga gammel skidt at den ikke virkede.

Men det har ikke hjulpet noget overhovedet



Annonce
Skrevet af tytte på 27 maj 2013 22:22
Nej der er ikke skiftet eller lavet noget.
Den er bare kørt i garage for vinteren og så har det vist været galt fra første gang den blev brugt.
Ja ok, gættede der var monteret en forkert kniv.

Så er der vel næsten kun manglende rengøring under skjoldet, som Jens rigtig pointere ?

Måske det kunne tænkes at motoren ikke tager helt så mange omdregninger, som da den var sprit ny, og kniven dermed ikke skaber den nødvendige luftstrøm ?

Ellers er jeg desværre løbet tør for eventuelle fejlkilder lige pt.






Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det må være noget med den der vippe-dims, som blokerer. Det lyder mærkelig, hvis lufttrykket skulle kunne åbne den - jeg har aldrig hørt/set den slags før.

Jeg tror at vippedimsen er en sikkerhedsklap - hvis man kører uden græsfang, så ikke man får sten og hårde ting ting smidt ud over ben/fødder.

Hvad siger manualen om montering af græsfang? Er der tegninger?

Mit gæt er, at man skal løfte vippedimsen og holde den oppe, før man sætter græsfanget på inde under klappen (nu har jeg jo ikke set din plæneklipper - men de sidste to jeg har haft, skal man gøre sådan med).

Kan det evt. virke?

Eller prøv at lægge nogle billeder ind - det er altid en stor hjælp.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hej.
Det lyder rigtigt.
Hvis der ikke er sket nogen forandring fra den blev sat sidste år, er der næsten kun tilbage at slibe kniven.
Hvis maskinen skal flå græsset over i stedet for at klippe det, bruger den alle kræfterne på det og kører for langsomt.
Du kan måske løfte klappen og se hvad der sker eller ikke sker når den skal klippe.
Og måske køre uden opsamleren og holde klappen oppe og se om den kaster græsset ud.
Der kommer ikke lufttryk til at løfte noget som helst. Kan den bare kyle græsset afsted, er det fint.

mvh

 varmetossen

Hej alle

Det må være lufttryk der løfter klappen i låget på græssopsamleren.

Det kan fint hoppe op og ned med håndkraft så den er ikke blokeret eller kører stramt.

Når jeg piller opsamleren af så kan den heller ikke smide græsset bagud og ned på plænen. Det klumper bare sammen i hullet og inde under maskinen.


Kan være kniven der er sløv så den kører for langsom. 
Nogen der ved om man kan købe knive til dem online ? Syntes ikke jeg kan finde noget.

/Kenneth
Hvis du har prøvet at slå græsset mens det er vådt, fungere opsamlere ikke så godt.
Og er græsset meget langt, kan det nok også knibe.

En skarp kniv er en fordel, hvis det skal fungere optimalt.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis