regning for at modtage tilbud?

heysa..
jeg fik et tømmerfirma til at komme med et tilbud på
at udbedre en forsikringsskade.. de kom og kiggede på
taget i ca 1 time..

herefter talte jeg med forsikringen og de kunne bekræfte at
de ville godkende tilbudet på skaden ..

jeg ville da godt se tilbuddet og kunne konstaterer at det
kun var udregnet ud fra 2m 2 af taget - der er råd og svamp i taget
og taget er 12 m2 og ikke 2 som de har givet tilbud på ..

jeg takker nej til deres tilbud og modtager en regning på 2700.- på 6
timers arbejde på min bopæl - de pillede tagpap af og løftede plader..
min hustru var hjemme og siger de kun var der en time.

hvad skal jeg gøre her - synes ikke jeg har den store lyst til at betale
for mere end den ene time ..

// sc

.. Schioler ..

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det ikke er et uforpligtende tilbud du har indhentet, så kan du meget vel komme til at hænge på regningen. Håndværkeren har jo brugt til, på at udregne tilbuddet, udover tiden hos dig kørsel, og lidt kontortid. Men 6 timer det lyder da voldsomt

Den normale fremgangsmåde, er at man kontakter forsikringer først, og så kommer deres taksator ud og besigtiger skaden.
lige præcis 6 timer er i mine øje overdrevet - når de nu kun har været
der en time .. prisen er udregnet efter håndværkernes timeseddler
sagde de ..


.. Schioler ..

Man betaler normalt ikke for et tilbud.
Hvis der ikke er udført noget arbejde på taget heller, så skal du ikke betale.
Enig med LW var du ikke oplyst om at de ville fakturere for at udarbejde tilbuddet, så skal du ikke betale for det.
Hej,

Jeg blander mig lige i diskussionen

Det er sådan, at hvis ikke tilbuddet er "et uforpligtende tilbud", hænger du på omkostningerne. (Derfor laver vi KUN uforpligtende tilbud til kunder - så der ikke er nogen tvivl og trælse udfald!)

Tømrene har jo arbejdet - også selvom resultatet ikke er færdigt, derfor vil de opkræve dækning af deres timer. (Men jeg er enig med dig i - at du kun bør betale for den ene time, hvor de arbejdede på dit hus)

Men men, er det et fair firma, som du har haft kontakt med, så prøv at ringe til dem og spørge. For det første kan du kræve en udspecificeret regning. Og for det andet, kunne det jo være de får kolde fødder, når du går dem på klingen!

Jeg håber, det lykkes for dig.




Klittens Tømrer

www.klittens-tomrer.dk


Annonce
som opfølgning - så annullerede de regningen efter jeg havde brokket mig over deres
regning .. det er et firma der er "Grådig" - så det er ikke et jeg benytter mig af mere..

tak for svarene..

.. Schioler ..

Jeg vil også blande mig lidt:
Der bliver brugt utroligt mange samfundsresourcer på at regne tilbud ud på kundernes bygge/renoveringsprojekter, så det burde være naturligt at der blev betalt for dette.

Da jeg selv havde en byggeforretning, havde jeg efterhånden en dårlig smag i munden, når jeg gik til mine 2 tømmerhandlere med eksempeltvist et vinduesprojekt, velvidende at de hentede tilbud fra 2-3 leverandører, inden de gav mig en pris.
I mange tilfælde har kunderne jo ingen skrupler, og kontakter 2-4 tømrermestre for at få et "godt" tilbud, og så kan man jo selv regne ud hvor meget spildt arbejde der bliver udført.

Jeg talte med en leverandør til byggevirksomheder den anden dag, og en af hans bemærkninger var: Det handler kun om pris, pris, pris og endnu engang pris og ikke kvalitet!
Orla .. jeg ved ikke rigtig i hvilke retning du vil med din kommentar ..
hvis de vil have penge for et tilbud så er det vel rimligt de siger det til mig inden...
ellers ligner det jo en blankochek...

og ja det koster tid at lave tilbud - men sådan er jo hvis man vil have kunder!

.. Schioler ..

Jeg ved jo udmærket hvordan tingene fungerer her i dagens Danmark, men jeg så gerne, at der blev indført en praksis, hvor man betalte et gebyr for at få udregnet et tilbud, men prisen af dette vil jo afhænge af projektets størrelse og kompleksitet, så det kan jo nemt ende med, at man skal give et tilbud på at give et tilbud :-)

Der ligger en lidt skjult opfordring i mine kommentarer, til at man søger efter en dygtig og kvalitetsbevidst håndværker, i stedet for at jagte rundt efter den absolut billigste pris på markedet.

Min egen foretrukne tømrer melder forøvrigt ordrebogen fuld til et stykke hen på foråret (med et mindre hul efter jul), og det er ikke fordi han er speciel billig, og selv har jeg aldrig bedt om et tilbud, med fået en overslagspris en gang imellem.

Det viser for mig at i hvert fald de mindre firmaer sagtens kan leve på at levere et kvalitetsarbejde til "fornuftige" priser. :-)

Selv har jeg forøvrigt aldrig stået uden ordrer i min snart 20-årige karriere som udførende håndværker/bygningssagkyndig.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også