jonsered lr12

Hej lds! Har netop monteret en 15 hk bs motor på denne maskine, men er lidt i tvivl om el delen. Synes ikke uniddelbart jeg kan finde den rigtige stel. Skal jeg ikke ha den der kommer oppe fra sæde kontakten? Har prøvet at gi starteren direkte strøm og det fungere fint. Kan se ledningsnettet er blivet kmpromeret vældit meget gennem tiden på denne maskine. Så overvejer faktisk at klippe hele skridtet, jeg skal nemlig bare kunne starte den og ikke kunne bruge lys osv....
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Håber ikke det er stave fejlene der afholder folk fra at svarer. Smart phone og intelligent ordbog kan gi nogen sjove indlæg! Hehe
Problemet ligger i det temmelig komprimeret ledningsnet. På jonsereden er der komplet ledningsnet og på den gamle var der kun plus og stel og de var bare samlet med kronmuffer. Plus har jeg taget fra start relæ, men skal lige ha fundet den rette stel. Overvejer at klippe hele skidtet og starte forfra.....ved jo ikke med sikkerhed at diverse sikkerheds kontakter dur:-(
Her finder du et komplet eldiagram på side 75, download LR12 : http://mypdfmanuals.com/brand-JONSERED/1 

God fornøjelse.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for linket, men jeg kommer bare til en side med en model oversigt og når jeg trykker på lr12 downloader jeg 2 sider, der er mere eller mindre tomme!? Status pt er at motor snurrer men ingen gnist på tændrør (det er iøvrigt nyt tændrøret) sæde kontakten og bremse kontakten er påvirket, siddder der umiddelbart flere kontakter der skal påvirkes?
Annonce
Der plejer også at være en kontakt til klipperen.

På min Stiga, som jeg lige husker sidder de tre kontakter i serie.. men det kan jo være anderledes på din..
Skrevet af mortenbruun på 25 maj 2013 15:37
Tak for linket, men jeg kommer bare til en side med en model oversigt og når jeg trykker på lr12 downloader jeg 2 sider, der er mere eller mindre tomme!? Status pt er at motor snurrer men ingen gnist på tændrør (det er iøvrigt nyt tændrøret) sæde kontakten og bremse kontakten er påvirket, siddder der umiddelbart flere kontakter der skal påvirkes?
Ja og så er du jo så nær, du overhovedet kan på og kunne downloade resten.  Nederst på den første side, er der en orange pil med et link der vupti skaffer dig resten.  




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den gider ikke downloade det her hos mig, men kan da være man skal ha startet computeren op i stedet for telefonen;-)
Øh telefon, nå en af de der moderne.  Hvis det ikke lykkes dig på computeren, kan godt downloade og hæfte den til en mail. Men prøv nu lige "putteren" først.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Lige præcis, en af de moderne skiderikker;-) Det er nu lykkedes, at downloade diagrammet!:-D Så må jeg se om ikke der bliver tid til, at få kigget nærmere på det i starten af ugen:-D Tak for hjælpen.....
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis