facade renovering


Jeg bor i et hus der ligge meget tæt på en større vej, det vil sige at det hver år bliver udstat for salt og vand fra vejen.

Jeg har bestemt mig for at i år skal jeg ha lavet facaden istand, og har læst et par indlæg her inde om det, syntes dog ikke der er nogen anbefalinger på firma her inde.

Mvh Pumbaa
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pumpaa.
Det skyldes jo nok at det er en Lav det selv side du skriver på
Hej


Jeg bor osse meget tæt på en stor vej (1 meter ) og selvom jeg jævnligt gør
noget ved facaden er problemet saltet og meget vand fra vejen.
Jeg vil lave en lille mur foran huset som vil tage det meste og så tror jeg at
 man kan slippe for at lave facade helt så tit.:-)


Hilsen Jan
Hvis dit hus ligger en meter fra den asfalterede offentlige vej, tror jeg ikke du må bygge en mur foran dit hus. Ialfald vil jeg anbefale dig at kontakte teknisk forvaltning i den komune du bor i, inden du begynder på at bygge.
Løsningen kunne være at du monterer nogle regler på muren og så monterer ståltrapetz plader i en passende højde. Det ser måske ikke særlig smart ud, men det vil skåne dit murværk.
Hej Håndværker

Ved ikke om jeg må bygge en mur vi snakker om max 1 meter høj.
Men der har været et plankeværk som var rådenet og i den tid jeg har boet
her (10 år ) er der ikke nogen der har sagt noget til stakittet. 
Der er ikkefortov eller andet og huset ligger sådan at det ikke kan genere trafikken
på nogen måde.
Men kunne da godt være at hvis jeg spurgte de ville sige nej
så jeg lader være med at spørge 

Hilsen Jan


Problemet med salt og fugt mv. som sprøjter på murværket kan løses ved at imprægnere med rette produkt.
Jeg kan anbefale et firma som har produkter til sådan problemstillinger. www.protectos.dk
Jeg selv er vicevært i Viborg, vi har brugt deres produkter bla. hvor vejsalt har været hårde ved mursten og fuger, samt på trappeopgange.

murerjohn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis