Fuge mellem væg og loft ved panellofter?

Vi har nogle panellofter i et rum hvor der netop er opsat filt. Vi synes det er lidt grimt at der er en sprække mellem væg og loft ved denne type loft, for selvom man opsætter en skyggeliste, så kan man stadig godt ane den i flere tilfælde (bl.a. fordi den er ujævn).

Vi overvejer derfor en af følgende løsninger:

1. Fuge sprækken hele vejen rundt inden der kommer skyggeliste på.
2. Købe en anden type liste der kan slutte tæt og fuges.

Hvad har I af forslag til løsning?

Hvis man vælger en liste, hvilken slags liste ville så være pæn?
Og hvis man vælger at fuge, skal der så gøres noget i forhold til bagstop e.lign? Nogle steder er der jo fri passage op et godt stykke, så fugning er ikke specielt nemt når sprækken er bred. 

Mvh.
Michael Lind Mortensen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare vælge halvfjerser løsningen med et stort tykt og grimt stykke tov hele vejen rundt
Vi har overvejet Hulkehllister til afslutning fremfor at bruge skyggelister eller fuge:


Er der nogen der har erfaringer med at bruge dem som loftlister? Kommer det til at se pænt nok ud? 
Jeg tænker de kan fuges ind til filten i bunden og så fugelimes op på træloftet i toppen, således man ikke kan se de er limet, men så de dog er tætte?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Det kan man som sådan ikke nej, altså fuge med loftet, med mod væg er det muligt, det er det jo også med skyggelister, som også fåes i lidt bredere versioner, hvis man skal dække lidt mere.

Andet alternativt er en flad liste med skyggenot, som så kan fuges mellem væg og liste.
Okay - hvad foreslår du så?

Jeg havde også overvejet skyggelister, som så er bredere. Jeg synes bare ikke rigtig de er kønne. Og jeg har aldrig rigtig forstået formålet med deres konstruktion. Er det fordi de skaber en skygge eller hvad er tanken?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis