Stiga Park Rider

Hej derude.
Jeg har en Stiga Park havetraktor (rider). Den er med en 18hk Briggs & Stratton motor.

Da jeg skulle starte den op til forårssæsonen var det som om der ingen kræfter var i den. Den mister kraft og går helt i stå ved den mindste modstand. Motoren kører fint og lyder som den skal. 2 nye tændrør, ny olie, renset luftfilteret, ny benzin i tanken, men stadig ingen kræfter.

Tænker det kan være i den hydrostatisk transmission problemet ligger. Nogle forslag inden jeg bare begynder at skille ad i blinde?

Dejlige havehilsner
Michael

Den glade amatør
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, prøv og kontroller remmens stramning mellem motoren og hydrostaten, herunder om remstrammerhjulet ikke er rustet fast.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er ikke nogen rem mellem motor og hydrostaten. Akslen fra motoren går direkte ned i den hydrostatiske transmission. Det er en såkaldt "rider", hvor motoren sidder bagpå.

Havehilsner
Michael

Den glade amatør
Kiggede efter endnu en gang. Havde set forkert. Har strammet remstrammerhjulet og nu kører den som den skal.

Tak for hjælpen :-)

Havehilsner
Michael

Den glade amatør
Nåå, undrede mig også lidt.  Det er godt du har fået den til gang.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis