Plastmo zink tagrender

Hej

Er der noget med man ikke må bruge vinkelsliber til at skære zink tagrender over, men skal bruge en nedstryger, da de ellers vil ruste?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er tilfældet, så står det efter al sandsynlighed i produktbladet for produktet. Tjek plastmos webside.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Det er ikke helt rigtig..!!!

Du må IKKE bruge vinkelsliber til hverken Plastmo, lindab, icopal eller lingende Zink eller ståltagrender

Brug en nedstryger!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Skrevet af Lopus på 07 maj 2013 21:34
Det er ikke helt rigtig..!!!

Du må IKKE bruge vinkelsliber til hverken Plastmo, lindab, icopal eller lingende Zink eller ståltagrender

Brug en nedstryger!
Tror selvfølgelig på det du skriver, men hvorfor må man ikke bruge en vinkelsliber.. Bare af ren nysgerrighed


Mvh Mærsk

Tak Koluda ! ;-)

Men der er også noget med varme udviklingen fra en vinkelsliber ødelægger den legering m.v der er i fx AluZink og andre blandingsprodukter.. Dette gælder også mange ståltagstyper..

Ang. Zink, så skal du være sikker på det rent zink tagrender du bruger.. Jeg ved Plastmo ikke forskriver brug af vinkelsliber til deres Zinktagrender.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Til Decra tagplader, bruger man en diamantskæreskive og en langsomgående vinkelsliber. 2000 o/m til en 178 mm skive, det udvikler næsten ingen varme, ikke engang graten tager farve.
Det har jeg også brugt til galv. tagrender.
Selvfølgelig skal man passe på med gnister, at de ikke ramme tagrenden, men ikke nær så slemt som en alm skæreskive.

Bare sådan en alm. "lukket" diamantskive.
           
Jeg vil også fraråde brugen af vinkelsliber og anbefale den gode gamle nedstryger - af de samme årsager som er nævnt herover.

Anvendelse af diamantskiven ser jeg heller ikke de store problem med, dog vil den typiske gør-det-selv mand der skal montere tagrender på eget hus, ikke skulle lave mere end 3-4 snit - så en diamantskive er måske lidt overkill
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis