Flydende akrylfuge af en art

I mellemrummet mellem to gulve skal jeg afslutte med en liste. Inden da kunne jeg godt tænke mig at lægge en blød masse ned i revne så jeg er sikker på det ikke trækker. Revnen er 1 til 1,5 cm bred og op til 3 cm dyb så det er svært at komme ned med en almindelige fugepistol. Findes der noget mere flydende som jeg kan skyde/hælde i som fordeler sig selv?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så kan du da sagtens komme til med en almindelig fugespids der følger med patronen, du skal bare lade være med at skære for meget af spidsen.
Så revnen er imellem 2 gulve og den er 1-1,5 cm bred. Hvorfor kan du ikke komme til den med en fugepistol? De normale "spidser" på fugepatroner er jo max 2-3mm brede i enden?

Husk forresten en eller anden form for bagstop når nu din fuge er så dyb. Ellers slipper den bare før eller siden pga hæftning til bunden og fordi den bliver forkert dimensioneret. Fugedybden skal normalt være halvdelen af fugebredden. Så du skal altså bruge en fugebagstop der giver dig en fugedybde på 5-7,5 mm

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Desuden er det nok ikke fornuftigt at bruge en akrylfuge nede i et gulv. Den er ikke elastisk nok til at tage bevægelserne i gulvet. Jeg vil umiddelbart tro du skal bruge en silikonefuge eller en byggefuge.. men lige på sådan en ting ville jeg dog spørge i en trælast for at være sikker.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Acryl duer ikke her nej, der skal en byggefuge til.
Jeg brugte byggefuge som forslået og det fungerede fint, men det var en noget klistret affære. Det havde været lækkert med en mere flydende substans som selv niveledrede sig i revnen.
Til fremtidig brug så husk afdækning og noget glittevæske (sæbevand virker også).. så bliver det lidt som en flydende masse. Hvis du f.eks. propper glittevæske på fingeren og presser på byggefugematerialet, så kan du rykke rundt på det uden det klistrer til dig overhovedet.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis