Beslag til skjult montering af terrassebrædder

Hej vi står over for at skulle lave en lille hævet træterrasse. Vi har købt bangkirai brædder 21x145. Vi har desuden kig på nogle beslag til skjult montering fra HETRA der hedder H7.

Jeg ved der er stærke holdninger til det med skjult montering, mange håndværkere afsværger det på det kraftigste. Der argumenteres med at skruerne er for små, at eksotisk hårdttræ vrider og arbejder "meget voldsomt". Fabrikanterne lover naturligvis det modsatte; at beslagene er gennem testede, har været på markedet længe, og ikke har resulteret i en flodbølge af klager. Og det er jo ganske rigtigt at der på diverse gør-det-selv forummer faktisk ikke er masser af indlæg der bander over disse beslag eller advarer os andre mod dem (ihvertfald ikke ud over at de er så urimeligt dyre).

Så selvom jeg har stor respekt for den teoretiske viden og og de stærke holdninger herinde, så vil jeg med dette indlæg meget gerne efterlyse nogen der har reel personlig erfaring med skjult montering af terrassebrædder med special-beslag.

Det er selvfølgelig mest intressant for mig hvis det er HETRA beslag, men reelle erfaringer med andre beslag er også intressante. Når bare det er rigtige, direkte erfaringer ( og ikke meninger eller noget man har hørt) så er jeg intresseret. Både gode og dårlige erfaringer har interesse, dvs både hvis du har brugt beslag og ingen problemer haft, og hvis du har brugt beslag og siden har oplevet at brædderne vred sig, knækkede skruer eller gik løs fra strøerne.

På forhånd tak
Chris
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har monteret med disse beslag, blot fra Simpson på et ipe træ. det er nu 2½ år siden, og uden problemer.
Det skal dog siges, at det kun er en lille terrasse på 2,5 x 2 meter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis