Nye vinduer til huset, priser osv.

Hej folkens,

Nu nærmer LDS-sæsonen sig, og huset trænger gevaldigt til at få skiftet vinduer i kælderen. Der skal skiftes fra 1-lags-træramme vinduer til 2-lags-alu-og-træ. Jeg regner med at udføre arbejdet selv sammen med en kammerat da vinduerne har en begrænset størrelse, og det ikke skulle være det sværeste LDS at gå i gang med.

Jeg har fået skiftet to vinduer i huset til Rationel allerede - dette blev gjort af en fagmand i forbindelse med anden ombygning for 4 år siden, og umiddelbart har der ingen problemer været.

Nu har jeg så brugt deres beregner inde på nettet til at opnå følgende tilbud:

Rationel:
Antal Serie mål bxh antal fag hængsel tilvalg pr styk i alt
3 Patus+ 1170*550 2 fags tophængslet sikkerhedsglas 1, ventil 6416 19248
1 Patus+ 470*550 1 fags tophængslet sikkerhedsglas 1, ventil 2870 2870
1 Patus+ 580*560 1 fags tophængslet sikkerhedsglas 1, ventil 3199 3199
25317


Hvilket for mig at se virker ganske fornuftigt. Jeg ved dog også at både Velux og Velfac laver vinduer, men jeg kan ikke finde nogle beregnere på deres hjemmesider? Jeg har forholdsvist travlt i hverdagene og det ville være til besvær at skulle have en mand ud for at måle 5 vinduer op, når jeg sagtens selv kan betjene en tommestok!

Er der nogen af jer, som kan sige om der er penge at spare ved at skifte til et andet mærke, eller lyder ovenstående som et fornuftigt tilbud?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er desværre umuligt at sammenligne priser, uden at indhente tilbud. Så du må en tur i tømmerhandlen og indhente priser. Du tager bare dine egne mål og en skitse med - så indhenter de tilbud for det du skal bruge.

Priserne på Rationels hjemmeside er vejledende. Regn med en anden pris, når du får et tilbud.
Netop.

Og priserne for Rationel bør være væsentligt lavere! .o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu er jeg jo lidt grøn i forhold til det med at indhente priser osv. Når I siger tømmerhandel, så går jeg ikke ud fra at det er den lokale Silvan, men mere noget i stil med Stark eller Johannes Fog? Jeg bor i 2800 Lyngby hvis I kan anbefale et godt sted at smutte forbi i den omegn.
Silvan forhandler vist faktisk Rationel, så hvis det skal være dem, kan du godt gå der hen.
Men du får muligvis lidt bedre priser i et mere professionelt byggemarked som Stark eller XL. Fog ligger vist i Lyngby, så dem kan du også prøve.
Der er i øvrigt heller ikke noget i vejen for at du besøger flere forhandlere!
I forbindelse med indhentning af pris til ny fordør (Også Rationel), tog jeg ned i STARK, som forhandler med dette mærke. Og det viste sig faktisk, at den pris de kom med, var billigere end den Rationel kom med på deres hjemmeside. Jeg vil foreslå, du prøver at undersøge, hvilken pris de kommer frem til, da der måske kan være penge at spare.. De sender deres data videre til Rationel, og så har du et tilbud et par dage senere.

EDIT: For at sætte tingene i perspektiv er her priserne:

STARK: 7.587,50 kr.
Rationel: 9.640 kr.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg tror da lige jeg skal finde den nærmeste Stark og så et smut forbi dem.
Rationel er billigt men det er samtidig også noget skrammel. Det bliver i dag produceret i polen og det har altså ikke gjort kvaliteten højere. Montere en del af disse elementer og bliver gang på gang forundret over hvor ringe ting de fremsender. Specielt for alu elementerne er den helt gal. Alu og trædel passer ofte ikke sammen. Dørene hænger allerede fra fabrikken, malingen er for tynd osv osv.

Men priserne er lave. F.eks. mener jeg at Silvan ganske nyligt havde 30% på alle rationel elementer. Ofte kan du købe dem ligeså billigt som tømrermesteren. Men der er altså også en årsag til den lave pris
Få det firma der ender med at skulle levere dine vinduer, til at lave den endelige opmåling.
Så er det ikke dig der hænger på den, vidst målene viser sig ikke at passe.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
boso; Hvilket mærke vil du så anbefale? Jeg har hørt flere tømrer sige at Velfac og Velux også kan være skrammel??
Skrevet af Jacko på 30 apr 2013 22:07
Få det firma der ender med at skulle levere dine vinduer, til at lave den endelige opmåling.
Så er det ikke dig der hænger på den, vidst målene viser sig ikke at passe.

Der sidder allerede vinduer i forvejen, så jeg har bare målt dem op - det burde da være nok?
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også