Sorte udendørslamper.

Jeg har nyligt købt nogle sorte lamper til vægmontering udendørs. Fine og passer lige til formålet, men .....
Hvordan pokker kan det da forekomme, at man også maler lampen sort indvendigt, hvor pæreren sidder?
Well, en spraydåse med hvis i høj glans til 70 kr. har gjort underværker.Lysudbyttet er blevet markant bedre.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Chr. på 29 apr 2013 19:59
Jeg har nyligt købt nogle sorte lamper til vægmontering udendørs. Fine og passer lige til formålet, men .....
Hvordan pokker kan det da forekomme, at man også maler lampen sort indvendigt, hvor pæreren sidder?
Well, en spraydåse med hvis i høj glans til 70 kr. har gjort underværker.Lysudbyttet er blevet markant bedre.

Chr.

For at holde priserne nede... Det er billigere bare at dyppe hele lampen i noget sort maling, end at skulle afdække noget først... 
Hej

Som Anders skriver så er det sikkert for at holde prisen ned, nu ved jeg ikke hvilken lampe det er , det kan også være fordi at en evt. galvanisering er meget tynd.

Jeg har selv poleret vores udvendige lamper indvendig som sidder på væg, det er galvaniserede og var blevet noget matte efter vinteren, men en omgang båd polish og så noget voks for at det skal holde sig lidt bedre , der er også markant forskel fra før og til nu.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Det er en halvkuglelampe. Ikke noget fancy design.
Jeg er ikke i tvivl om, at det handler om at holde prisen nede -som på alt der fremstilles i dag.
Men det forekommer mig bare stadig at være tåbeligt at male indersiden sort, så lyset fra pæreren absorberes i stedet for at blive reflekteret og sendt ud, hvor det gør nytte.
Jeg glæder mig til den dag, hvor ikke alt skal handle om penge, men hvor "faglig stolthed" og alle de forslidte floskler igen bliver mere end forældede ord.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej

Den faglige stolthed tror jeg selv man skal stå for , det er ene og alene en selv der tager valget om det skal være i orden eller om det bare skal være middelmådigt.

Selvfølgeligt er det fjollet at male indersiden sort på en udendørs lampe , det kan være at kvalitets sikringen ikke her været god eller mangelfuld og pludselig så står en lampe producent med 4 containerfulde lamper som er blevet malet på indersiden men i den forkerte farve.

Det er der jeg så syntes at din faglige stolthed træder frem ved at male dem på indersiden, respekt for det.

Fremover eller mange år endnu vil mange ting have et omdrejningspunkt omkring penge, forskellen vil bare være at kunne tilføre bare en lille smule mere værdi for samme beløb.

De forkælede ord er ikke bare floskler , hvis bare man holder hvad man lover og ikke lover mere end hvad der kan holdes.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Det var da en super idé, men det er da heller ikke for smart.. Men ja.. det er vel altid omkostningerne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også