Kampesten i stedet for stolpebeton?

Jeg skal lave et gyngestativ i vores sommerhus og skal grave det ned. Jeg har læst mig til, at jeg skal bruge noget beton til stolperne, men jeg har en ordentlig bunke kampesten liggende. Kan jeg ikke bruge dem i stedet for, hvis jeg pakker dem om stolperne under græsset? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det kan du og det er faktisk også en bedre løsning for så kan eventuelt regnvand komme væk fra træet, hvor dem der støber ofte lukker træet inde så det rådner.
Kampesten? Så bliver det jo nogle ret store huller. Mon ikke det ville være enklere med et jordbor og lidt beton.
Men bruger du sten, så husk at få fyldt hulrummet mellem stenene med grus el. lign., for ellers vil stenene blive løse over tid, når den omgivende jord udvaskes til tomrummet mellem stenene.
Hør Lars, du ved jo godt at for kjøvenhavnere er sten der er mere end 25 cm Ø "Kampesten"
Skrevet af Håndværkeren på 23 apr 2013 22:58
Hør Lars, du ved jo godt at for kjøvenhavnere er sten der er mere end 25 cm Ø "Kampesten"
Jeg troede det var brosten/chaussesten, der var "kamp-sten"


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du har nok ret håndværker :-)
Men selv med sten på 25 cm, så taler vil også om to huller med en diameter på minimum 60 cm i en meters dybde. Det bliver da også til lidt gravearbejde. Taler vi om rigtige kampesten så er det jo næsten en hel entreprise :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis