Hvad er dette i min varmeveksler, den drypper vand?

Hvad er dette for en lille fætter?  Den har nu for 2. gang dryppet vand.  Fandt ud af man kunne skrue på den, og lukke den. Men ved ikke om den skal stå åben, om det er en overtryks sikring eller lign. Håber i kan hjælpe mig. 


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er den runde røde du spørger til, er det en tryk ekspansion og det er helt naturligt at det drypper lidt.

Vand udvider sig lidt når det bliver varmt.

Den røde knap i midten er netop en tryk udligner som du skriver. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej.

Nå den pil, så den først nu da du skriver det.

Den ved jeg desværre ikke så meget om.

Men måske en anden her der har lidt mere forstand udi varmeanlæg, kunne give dig svaret.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ved at de har arbejdet på fjernvarmen idag, og vi i området har haft lukket for det varme vand. Ved ikke om det kan have noget at sige, om der i forbindelse med det arbejde har været trykforskelle, som kan være årsagen til at den drypper?
Pas. har ikke forstand på vvs. Men hvis det var overtryks ventilen, burde den da ikke dryppe når anlægget kun står på 2 bar?
Det kan også være udluftningsventil til luft i systemet. Men jeg kender mest gasfyr
Hvis der har været lukket ned for varmen i området, så danner det jo et højere tryk ved opvarmning igen, og derfor skal en overtryksventil jo netop lukke vand af, så trykket holdes nede.
Men det var før der blev lukket op igen, at den dryppede. Den har som nævnt haft dryppet lidt en enkelt gang før, en 14 dage tidligere. Bør jeg løsne den lidt igen, så den kan dryppe videre?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis