Larmende faldstamme!

Klik/Banke lyd fra faldstamme. Højest sansynligt skabt af temperaturforskelle der får stålet til at trække sig sammen og udvide sig. Lyden er der ikke hele tiden men kan sagtens komme om natten, har soveværelse lige ved siden af og det er ret irriterende at høre på. 
Nogen der har en løsning på problemet som ikke indebærer udskiftning af hele faldstammen ?

Nedenstående video er optaget mens det står på.

http://www.youtube.com/watch?v=6MHH...e=youtu.be

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Ja den lyd kunne jeg da også få lange af, hvis jeg skulle sove lige op ad det.
En mulighed kunne være at pakke systemet ind i en kasse med isolering, så der ikke kom så heftige temperaturudsving til rørene.
Evt. kunne man yderligere vikle noget støjdæmpende, tungt materiale omkring rørene.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej og velkommen på siden

Det lyder som om overboen står og banker på røret

Jeg synes ikke det bare kan være fordi rørene giver sig, under temperaturforskelle.

Kunne der sidde noget der klapre, oppe på taget, hvor udluftningen vel er ført op.
Ja syntes også det er underligt, har heller ikke rigtigt kunnet finde andre tråde på nettet hvor folk har samme problem. Det hyppigste folk klager over er lyden af vand der løber igennem men det jo ingenting sammenlignet med det her. Hvis man kigger hvor rørene er ført op ligner det også at faldstammen er blevet udskiftet for nylig. Det ville da være mærkeligt at udskifte den gamle faldstamme med en der var følsom over for temperaturudsving. Vil prøve at høre overboen om de oplever noget lignende
Det kan være en mulighed at lokaliserer evt. viberationer - med en finger.

Eller at løsne hvert spændbånd et efter et.

Med 3 indstøbninger må der forekomme en masse "spændinger" i de rør!
Næe. Men hvis et spændebånd løsnes vil rørene måske lige bevæge sig den ½ milimeter - så en spænding udløses.

Bare et forslag. Noget skal vi jo finde på. :o)

Har du prøvet at slå på "konstruktionen" med en (gummi)hammer! Noget (mere) skal vi jo finde på. :o)
Må prøve alle de der ting når jeg en gang kommer hjem, men det første man gør er vel lige at høre overboen om de har som fritidsaktivitet at stå og slå på faldstammen..
Godt nok lidt længe siden der har været gang I denne tråd!

Men ville høre om du mrosendal andt en løsning på problemet?

Jeg har ligndende problem nemlig dog med en faldstamme som er begyndt at larme/banke mere og mere med tiden (Især meget om morgenen)!

På forhånd tak!

Ha en dejlig dag!
Jeg har samme problem , fandt du ud af hvad det var ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis