Dyrt tilbud på vinduer fra Idealcombi og tømrerarbejde

Hej,

Har fået et relativt dyrt tilbud på vinduer og terrassedøre samt tømrerarbejde i forbindelse hermed, som jeg er nødt til at få "trykprøvet " herinde. Er det bare mig, eller er det et vanvittigt højt bud??

Det drejer sig om 4 elementer:

Vindue i gavl ved trappe, udskiftes til topstyret vindue med børnesikret paskvilgreb. 60x60

Vindue i stue mod terrasse, udskiftes til topstyret vindue med paskvilgreb med cylinder. 100x100

Dobbelt dør i stue mod terrasse udskiftes til enkelt terrassedør med fast sideparti med et glas.

Dobbelt dør i køkken, udskiftes til ny dobbelt terrassedør med et glas.

Alle nye elementer leveres fra Idealcombi som træ/alu elementer, model Frame.

Indvendigt lukkes med en hvidmalet 5mm. liste omkring elementer samt en hvid elastisk-fuge.

 Udvendigt stoppes der med isolering og der lukkes med bagstop og elastisk-fuge.

Alle elementer leveres hvide indvendigt og mørkegrønne udvendigt.

Alle elementer leveres med lavenergi glas.

Døre leveres med greb/cylinder, inde/ude.

Vinduer leveres med ventil.

Alle elementer leveres med sikkerhedsslutblik.
Der er ikke indikeret, hvor mange timer, der er sat af. Det har jeg bedt om at få udspecificeret.
Prisen er sat til 55.400 kr inkl moms.

Delt op i elementer, kan det gøres laaangt billigere, hvis jeg finder en leverandør af elementerne på nettet, og så får det lavet af en tømrer. Er godt klar over, at kvaliteten måske ikke er den samme. Men prisforskellen er x2.

Er det Idealcombi elementer, der presser prisen tror I, eller er er det tømreren og hans dyre timer og "fedt" på elementerne??

Eller er det bare mig, der havde en hel forkert illusion om, hvad det skal koste...:-)

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis IdealCombi har en prisliste på nettet er det vel nemt at sammenligne med andre tilsvarende mærker. Sammenligner du med "Bedst-og-Billigst" er det klart der er stor prisforskel. Men sådan er det jo nu engang med pris og kvalitet...
Hej Madsen.

Det er svært at ramme prisen præcis, men kan prøve at give et slag på tasken hvad det vil koste uden at vide yderligere.

60x60 1500,-
100x100 2000,-
Enkeltdør 3000-4000,- så skal der rep hul det koster vel også en slat? 5000,-?
Dobbeltdør 5000 ,-
Så skal der lige en avance på fra mester, det er helt rimeligt efter min mening.

- Priserne må du ikke hænge mig op på, for jeg har ikke brugt tid på at kigge på idealcombi.

Så kommer det helt an på hvor langt din tømrer skal køre ?
Så er der demontering og opsætning af stillads til din gavl? stue el. 1.sal?

Så skal 2 mand gå i 2½ dage pga. stillads og lave vinduer til 375 eks moms. 2*8*375 = 9000
moms 25% = 2250
= 11250,-

Så er der containerplads gebyr ca 150,-
Bortskaffelsestid er inkluderet i timeløn
Materialer maks 1000,-
Stillads leje 1500,-
avance 1000,-

Så får jeg det til 32400,- ink.moms.

Så er det meget på slum det her, så du må absolut ikke hænge mig op på noget!
Det er ikke en pris jeg selv ville bruge til noget da jeg heller ikke har regnet præcis på småtingene.

Jeg ved ikke hvad han tager i timeløn og hvor hurtig han er?

Jeg vil mene jeg kunne sætte vinduerne i med en makker hurtigere end ham, da jeg har været rundhåndet med 2½ dag og det måske kunne klares på 2 dage under fine omstændigheder.

Men her har du en overslag der kan variere med 10% ihvertfaldet.





Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

2*12*375 = 9000
moms 25% = 2250
= 11250,-



Jeg skrev 8 før, for det var det jeg regnet med først. Men så fik han lige lidt til stillads og bortskaffelse. kender ikke afstanden til containerplads og andet i dit område.


Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Jeg ved nogle håndværksmestre, er trætte at de bliver tæppebombet, med forespørgsler fra private, der vil have tilbud, og som oftest ikke benytter sig at tilbuddene.
Så mange svare ikke, eller sender en uspecificeret pris, som ikke tager mange minutter at lave, og så sætter de prisen højt.
Det er også forståeligt nok, for der er mange private der udnytter en.

Det samme gælder når folk går i butikkerne i fx. stormagasin for at få pris og vejledning, derefter går de hjem og køber deres produkt på nettet til en billigere penge.

Så det foregår i alle brancher, men man må bare sørge for at yde så god en service så pris og kvalitet ender med at hænge sammen.

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Annonce
Hej Frederik,

Tak for dine svar. Et par tilføjelser.
Der skal ikke bruges stillads, da det hele kan klares indvendigt fra. Det er det lille vindue, der er i 1. sals højde. Alternativt er der et skur man kan stå på, hvis der skal gøres noget udefra. Det indikerede tømreren imidlertid ikke var nødvendigt.
Døre og stort vindue er i stueplan i jordhøjde
Renovationspladsen ligger 2 min væk.
Der pt dobbeltdøre. Men vi overvejer som skrevet, at gøre begge døre til singledøre med vindue på siden.
Idealkombis priser glimrer foreløbig ved deres fravær. De er svære at støve op på nettet, så har reelt meget svært ved at vurdere, hvad de koster.
For mit vedkommende behøver det heller ikke være Idealkombi, hvis der er gode(bedre/billigere) erfaringer med andet...?

Madsen
Jeg bruger personligt altid Outrup vinduer, det er helt bestemt min favorit og hvis der er fejl på produktionen sender de en servicetekniker ud indenfor rimelig tid, så jeg er meget positiv.

Det er det garanteret heller ikke, til andet end fuge. For det vil bestemt være umuligt i sådan et lille vindue

Jeg kan se jeg har læst forkert vedrørende dine døre og der bliver monteres sideglas, beklageligt. 5000,- sparet

Nu har jeg ikke set stuen, men synes som udgangspunk til at lækkert med dobbeltdør til terrasse, men kan jeg ikke vurdere p.t.

Hvilke døre vinduer har du i huset nu?

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Jeg er fuldstændig indifferent ift vinduesfabrikat. Så længe det er Alu/træ og virker er det fint med mig.

Det kan også godt være, at vi bibeholder en dobbeltdør på én af terrasserne. Men som udgangspunkt konverterer vi begge. Også ud fra et sikkerhedsmæssigt aspekt (har ladet mig fortælle, at singledøre er mere sikre end dobbeltdøre?).
Dørene er uden sprosser men bare helt "rene"

Vinduerne er begge tophængte.

På alle elementerne skal der tænkes sikkerhed ind. Ikke fordi huset/området er så meget mere eksponeret for tyveri end andre steder. Men vi går lidt op i det:-)
Alle elementerne skal være hvide indvendig og grønne udenpå (umbra).

Mvh Madsen
De er begge to 3 punktslåst, så lige sikre er de på mange punkter.
Har prøvet at bryde sådan en dobbeltdør op med 3 punktslås, gjorde det med koben og stemmejern, det tog mig 30 min hvorefter jeg droppet det og skar det i stykker.
Så min erfaringer med det er at jeg ikke vil mene der er mindre sikkerhed i dobbeltdøre og i sidste ende hvis de vil ind, så vil de ind.

Hvis en låsesmed bryder ind hos dig efter arbejde, så kan er det jo f.eks ligemeget om det er dobbelt eller enkeltdør.

Tyveri, der skal du bare sørge for at have en god belysning så de ikke kan stå i fred nogle steder.

Jamen dit farvevalg burde mange af producenterne kunne klare.

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Lunoe - dine vinduespriser holder ikke. Du har som min. glemt momsen ;-)

Er enig i at det kræver ca. 2½ dag - måske kun 2 endda. Men du har nu heller ikke sat mange penge af til fuge. En fuge koster mellem 30-40 kr. meteren. Så kan du selv regne dig frem og lægge momsen på. Når der ikke er tale om flere vinduer er prisen muligvis lidt højere.

Tømreren har sikkert en avance på elementerne på mellem 20-30%. Hvilket ikke er urimeligt - han indestår bl.a. også for at de er målt korrekt osv.

Ideal er et dyrt vindue. Men de kan også tillade sig det. I mit perspektiv laver de p.t. det bedste vindue på markedet. Men hvis du vil have en lavere pris køber du bare rationel. De er noget billigere. Nok også billigere end outrup.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis