Isolering til skur - valg af type?

Har kigget på Rockwool Murbatts:

Murbatts er fremstillet af Rockwool stenuld, der er fugt- og vandafvisende. Murbatts anvendes til alle bygningskategorier som varmeisolering.

Da de har nogle egenskaber der tiltaler mig men, er det nu nødvendigt til mit behov.

Det et skur der skal isoleres - hvor jeg har tænkt mig at smide 100mm i væg. 200mm i loft. gulv kommer der 150mm.

Hvilken isolerings er egnet - hvilken producent og produkt navn?

Væg bliver opbygget af reglar 95mm med diffusionsåben vindpap på ydersiden beklædt med klink.
indersiden isolering. og så dampspærre? eller er den overflødig?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare almindelig isolering, i væge og loft, om det er Rocwool, Paroc, eller Isovere er lige meget.
(Personligt kan jeg bedst lide Rocwool super flexi a)

Måske gulvet afhængig af opbygningen, skal være hårde bats, eller flamingo.

Det skulle ikke være nødvendigt med dampspærre, jeg har lavet et lignende skur, jeg har brugt dampspærre, så er det helt tæt, fordi jeg har en affugter, så skal det være helt tæt, så der ikke kommer fugt ind udefra.

Det virker affugteren køre næsten aldrig, og mit værktøj ruster ikke.
I gulv er der valgt Styrolit gulvisoleringsplade 150 mm

jeg vil os gerne have det helt tæt så jeg kan have værktøj derude.

Men hvis det ikke bliver helt tæt er det så stadig et plus at have det altså damspærren?

der hvor der kan forekommer udtætheder er nok den hjemmelavet dobbelt dør?
Der er vist delte meninger om dampspærre-
Men som jeg har forstået det, er dampspærren unødvendig i u-opvarmede bygninger, men den gør ingen skade.

Jeg brugte dampspærre for at få max tæt, men nok unødvendigt, for væggene er af 18 mm vandfast tag krydsfiner, som er fuget i top og bund.  

Jeg har også vindpap yderst, og klink beklædning.

Jeg valgte at købe vindue og dør i plast, så de er helt tætte. (nye men købt på DBA, billigt)
ok os noget i den stil jeg havde tænkt

osb og vandfast tag krydsfiner er det det samme produkt? pris mæssigt forskelle ??

ok det med vinduer og dører må jeg lige finde...

problemet er at dør/dobbelt døre skal være min 160cm i åbning så jeg kan få traileren derind men kan ikke lige finde ssådan en dør så blive nok noget hjemme lavet dobbelt dør men hvordan får man den så lavet så det tæt ?1?
Osb plader ser sådan her ud.
Jeg synes de ser grimme ud, men det er jo smag og behag


Tagfiner ser sådan her ud (jeg har givet mine hvid pikmentering og gulvlak.)


Annonce
jo men vrider de sig ikke? krydsfiner?

hvad er pikmentering - gulvlak er de så blanke?
Nej, ikke når de er fastgjort.
Jeg brugte Junkers mat gulvlak, så de er ikke blanke.




ok så det let at holde rent...

tænkte har i en ide til hvordan jeg får lavet en tæt dobbelt dør med en åbning på 160cm? nogle henvisninger til skitser tegninger ideer?
skal lige hører jeg gør det selv...

skal jeg lave samlingen lige over den stykke stolpe eller er dette ligeså stærkt?

snakker om topremmen over de to vinduer.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis