Så købte vi hus ! - Tak for hjælpen

Hejsa

Nu har jeg haft et par tråde herinde både med renovering og at byde på hus, men vi er blevet enige med sælger omkring en pris idag, og har købt hus (Ja, vi satser på der ikke bliver fortrudt noget fra deres side.

Har længe set på huse, både i Gistrup, Svenstrup og Nørresundby, men vi endte at flytte nord på for at være tættere på familien. Vi ser dem rigtig meget og har en stor betydning, så dette blev prioteret meget højt, samt mulighed for at være tæt på skov med vores hund.

Huset vi faldte over lå i et af de kvarterer vi klart helst ville, en dejlig villa vej, huset ligger skønt på en stikvej, næsten direkte op af skoven - Normalt ligger disse huse uden for vores prisklasse, så vi skyndte os igang med det hele ... Har haft både murer og tømre ude at se på det, samt komme med prisoverslag på nogle ting, hvilket var langt billigere end forventet - SKØNT!.

Lidt info om huset:

Udbudspris: 1.200.000 kr
Størrelse: 160 m2
Grund: 900 m2
Liggetid: 2 dage

Som man kan se med liggetiden, må man sige det var meget op at bakke overhoved at få dem lidt ned i pris, men vi ville ikke miste dette hus .... Jeg smed første bud på huset igår, dog var mægler ikke tilstede. Hun fik aftalt møde med dem idag kl 13 og ringene tilbage med et modbud kl 15, og forventede slet ikke at der ville komme svar denne uge. Hun ringede så kl 15.45 og hun sad ved sælger og var klar til at forhandle. Vi endte til sidst i 1.125.000 kr, altså et afslag på 75.000 kr med 2 dage på marked - Og en forhandlingstid på 3 timer. Derudover ville de lade en masse værksted, haveredskaber stå, samt hvis vi ville have nogle af deres møbler lod de også dem stå og muligvis gardiner - Så der er også for en slat penge vi får med.

Mange vil nok sige vi skulle have ventet, ladet dem tænke over vores bud længere tid osv ... Men vi er super glade for huset, det ligger helt ideelt, med et afslag på 75.000 kr + alle de ting efter 2 dage på marked er jeg godt tilfreds - Sådan ser skønheden ud:



De træer man ser i baggrunden er udkanten af et skovområde, så det ligger rigtig skønt - Stikvej med 8 huse og en dejlig stor vendeplads også.



Der skal laves meget eftersom der står originalt indvendig, men det har en super størrelse til os, og beliggenheden er lige i øjet for os.

Første ting der skal laves er at skifte 2 tagplader, og så vil taget blive renset + malet så det ser ordenligt .... Ellers tror jeg vi vil bo lidt i huset og føle det an, inden vi smider for mange penge i det.

Ville også bare dele hele oplevelsen, og sige mange tak for alt den hjælp jeg har fået herinde - Der vil nok komme flere spørgsmål fremover nu.

/Henrik
Rediger/Slet besked

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej fonne.

er det i Viborg?

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej

Nopes, det er ikke i Viborg, men oppe i det Nordjyske ... Har boet i Viborg 2 år nu hvor vi pt sidder i 150 kvm lejet hus, men den tætte familie bor deroppe, så vi har prioteret det højest.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tillykke med hjemmet....

Man bliver jo helt misundelig...

Hvis I er glade for huset - har I gjort en god handel! 

Tillykke med det nye hus!

Mange tak :-)

Vi er super glade for huset, som førstegangs købere var der mange ting at få styr på, men egentlig godt tilfreds med hele processen ... Hentet masser af hjælp gennem forums, og fik både murer og tømre ud at gennemgå huset hvilket gav os en hel del ro i sindet - Vil jeg ihvertfald godt anbefale til andre der måske ikke selv er håndværkere.

Der kommer en del renovering med tiden som jeg selv vil prøve at kæmpe med, så der skal nok dukke et par tråde op omkring hjælp med tiden.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også