Fer og not VS clicksystem

Hej.

Fruen og jeg har kigget på et wiking trægulv, 15mm.

Spørgsmåle er bare, at fer og not gulvene udgår, og det laves til et clicksystem. Men har fået en pris på click gulvet til 639 ex moms. Men der er stadig en rest på de antal kvm jeg skal bruge, med fer og not, til under halv pris.

Men

Hvad er grunden til fer og not udgår, er det arbejdsgangen, eller er clickgulv bedre til ikke at slå sig?

Vi står nemlig og skulle svare snarest, og det er et super lækkert eg gulv. Men hvis fer og not er noget skidt, kan det jo være ligegyldigt med prisen

På forhånd tak

Kim
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fer og not gulv er ikke dårligt. Det tager bare væsentligt længere tid at lægge end clickgulv.

Jeg har selv lagt begge dele og vil ikke vælge fer og not igen. Jeg har lagt ca. 50 m2 Merbau med fer og not - med lim og det rigtige værktøj går det fint - men langsommeligt i forhold til click. Mit slår sig ikke - og samlingerne er så fine som da jeg lagde det for mere end 10 år siden.

Man kan så ikke udskifte et bræt uden at ødelægge gulvet fordi det er limet sammen - med click kan man udskifte et enkelt bræt uden at ødelægge mere.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, det er selvfølgelig rigtigt det med, at man kan skifte et bræt, hvis det skulle gå i stykker, men hvorfor skulle det også det

Arbejdstiden er ikke den største faktor, men mere at det ikke slår sig.

Har nemlig også fået en pris på et Tarkett gulv (clicksystem) til stort set samme pris, men det er med "falsede" sider, og fruen og jeg, ved ikke lige hvordan det ser ud :S.

Jeg kan personligt lide begge dele.
Til massive gulve er det jo mere eller mindre et must med for not når dimensionerne bliver store.
Clicksystemet kan alle klare, så længe man starter fra den rigtige side, så er det meget nemmere at clicke sammen.

Falsede sider det lyder mig ukendt, for en fals vil sige at der er fræset væk til en fals. Så er det til at der skal være gummibånd i mellem?

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Nej, det betyder at siderne på brædderne ligesom en høvlet. Lidt runde agtigt
Jamen så er det jo en affasning eller faset kant.

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

Annonce
Personligt vil jeg anbefale click system, det er nemt at styre ved opstarten da det låser, du bliver fri for limningen og oftes for man de pæneste samlinger. Med hensyn til prisen syntes det lyder lidt dyrt jeg vil mene du kan få et udemærket gul til 300-500. kr. Incl moms.




Tømrerfirmaet Martin Larsen
Guldborgvænget 20 4230 Skælskør 
Telefon 20871069 [email protected]

Tømrer Skælskør - Tømrerfirmaet Martin Larsen

Hvis det er halv pris med fer og not, så ville jeg nok bare vælge at spare de penge.

Af hensyn til fasede kanter, så kan i vil se gulvet i en udstilling, inden i tager en beslutning omkring det, personligt syntes jeg det er pæne med fasede kanter.
Vi valgte fer og not, og fik det gulv vi bedst kunne lide

Tak for svarene...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis