Nye termostater - Danfoss link/living erfaring ? (Styrbar)

Hej

Sidder og regner priser ud på en del projekter, og nye termostater til radiatorer er blevet næste punkt på rækken.

Overvejer derfor om man skal smide de ekstra penge, og få mulighed for at styre dem, nattesænkning osv - Fx sænke temp 3-4 grader.

Sidder derfor og kigger i Bauhaus hvor de har følgende priser:

- Danfoss Link CC Centralboks + 4 Connect radiatorventiler
Pris: 4695 kr

- Living Connect radiatorventil
Pris: 349 kr

Er der nogle der kører med dette system eller lign og har lidt erfaringer at dele ud om hvad de syntes ?

Takker på forhånd
/Henrik

Edit: Fandt lige denne tråd, hvor der da ikke ligefrem er ros:

http://www.livingsmarttv.dk/2012/04/02/mine-erfaringer-med-danfoss-living-connect-termostaterne-part-2/

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har skiftet mine til dem hvor man indstiller dem enkeltvis, og det er ikke 
noget værd 
Hvis du skal have dem skal du have den dyre pakke med kontrolpanel for så
kan det bruges og er nem at indstille. ( Kender en der har det og det er smart)
Min konklusion er at mine termostater(følere) er spild af penge og ville hellere
bare have almindelige på igen.
Men hvis jeg havde pengene skiftede jeg til dem med kontrolpanel for det kan spare
noget varme og er nem at have med at gøre, så enten det hele eller intet 

Hilsen Jan
Altså skal jeg havde systemet vil det blive med hele pakken, så det var også planen ... Nu sidder jeg og læser, og det er nogle lidt blandet erfaringer folk har, men lyder godt hvis du kender en der har systemet og syntes det er smart.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Jeg har lige fået et sæt ind af døren i går (controller, 1 rum sensor og 9 termostater).
Desværre var noget noget koks med ordren så controlleren har jeg ikke fået endnu.
Termostaterne er monteret. De kan godt bruges som almindelige termostater uden controlleren, men uden natsænkning osv.

Efter hvad jeg har hørt der været nogle bugs i systemet, men de skulle efter sigende være løst.


mvh
Jeppe
Når du har fået det op at kører må du meget gerne sige hvordan det fungere. Har du kunne finde bedre priser end dem jeg nævner fra Bauhaus ?

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Hej

Jeg har købt systemet, men det er ikke installeret endnu så der kan jeg ikke komme med info.
Mht. pris så hold øje med silvan. Jeg købte termostaterne der på tilbud for et stykke tid siden (de har ikke tilbuddet længere, men har set det 2 gange) billige end den pris du nævner.
Kontrolenheden købte jeg af en gut som syntes systemet var for kompliceret, sammen med 6 termostater som jeg nu har i overskud....hvis termostaterne kan have interesse så sig til.
Kontrolenheden kan fåes alene til ca. 3000 i fleggard inkl. levering...
Når du har det oppe og kører må du også meget gerne fortælle omkring det.

Jeg smider dig lige en Privat Besked med det samme omkring de termostater.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Lige til andre nysgerrige, jeg har svaret Fonne.

Jeg har ingen erfaringer med systemet endnu, men håber det bliver godt :-)

Jeg er den "heldige" vinder af et et-strengssystem uden termostater, så skal have sat Ra-g ventiler på før jeg kan montere termostaterne.....så jeg ved først hvordan systemet fungerer i næste varmesæson.....men alt andet lige skal det nok blive bedre end ingen termostater :-)
Jeg har lige fået controlleren ind af døren og har konfiguret den (dog uden natsænkning indtil videre).

Det virker meget nemt at sætte op.
Da jeg fx skulle "oprette" vores stue tilføjede jeg 3 termostater og 1 rumsensor. Så fandt den selv ud af at rumsensoren skulle styre termostaterne.

Når et rum har en rumsensor kan man se temperaturen på controlleren og nedenunder se hvad termostaterne står på. Jeg kunne godt finde på at købe nogle flere så jeg fx kan se temperaturen i kælderen uden at gå derned og kigge på et almindelig termometer.
Hvis den nu også havde en fugtsensor havde det været perfekt.

Mht. termostaterne har jeg dog bemærket at den adaptoren man skruer på ikke kan skrues af igen. Jeg ved i hvert fald ikke hvordan. Men nu regner jeg heller ikke med at flytte rundt på dem.


mvh
Jeppe
hej

Jeg har systemet hjemme. og er faktisk rigtig glad for det

Controller CC 8 ventiler 2 rum sensor

hvis det skal blive rigtig godt skal du først have "forud indstillet" radiator ventiler det giver i sig selv en kæmpe besparelse så din radiator ikke "kortslutter" (sender alt for meget varme igennem =alt for høj retur temperatur)

Jeg har haft gode oplevelser med mit system. det er dog vigtigt man de første 7-10 dage lader systemet kende alle rummene altså skal man ikke tænde brændeovn mv, i den periode vil systemet virke "dårligt" høj temperatur på 1 radiator mens en anden i samme rum er kold, men det er meningen så lad være med at panikke.

for at det skal blive godt skal i downloade den nyeste version til controlleren. desuden skal i få skiftet jeres ventiler til den nyeste verison 3.04. i kan skifte dem hvor i har købt dem det er ganske gratis. de sender dem retur til Danfoss så de skal bytte dem for jer.
http://heating.danfoss.com/Content/a3d30d66-0632-4c62-be2e-a07db1e728eb_MNU17502374_SIT54.html

med hensyn til at kører forskellig temperatur i forskellige rum og med natsænkning. så tænk lige over hvordan jeres opsætning. det nytter ikke at have et lille rum sat til 23 grader med en dør åben til et rum man ønsker nat sænket til 19. så kommer det rum til at banke varme afsted.

med hensyn til besparelse så er det svært at sige om den holder, men hvis i installere et sådan system, så gør jer selv den tjeneste at skrive jeres forbrug ned dag for dag så kan i kontrollere om det stikker af.

håber det var svar på nogle af spørgsmålene.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis