Mellemrum mellem rør er for lille til brusebatteri?

Jeg har et Grohterm 3000 jeg skal montere på mit nymuret væg i morgen, jeg målte så inden jeg tog afsted - den målte 14,5 cm målt fra midten af det ene rør til midten af det andet.

På tegningen kan jeg se der står 150

så mit spørgsmål er: kan jeg uden at skulle rive op i fliserne igen, få mit grotherm til at passe? og gør det noget at det er 14,5 cm hvis jeg får det sat på (tænker om det slider mere at det spænder i batteriet etc?

MANGE TAK, venter med at sætte det på til at der er nogen der kan give svar.

http://www.billigvvs.dk/ProductFiles/722451304str.jpg <- plantegning for blandingsbatteriet

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes nogle forkrøblede nipler, de kan bruge, så afstanden kan justeres.
bare batteriet kan skrues på, er det fint nok, hug evt lidt væk så røret kan give sig, og giv det noget fugemasse, det dækkes jo af rosetten
Så hvis jeg får det på med lidt vold skulle alt være OK? Spændingen i røret vil ikke gøre det utæt eller noget vel?

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
du skal ikke bruge vold, omløberne er ikke specielt stærke i godset, brug de eksentriske nipler, de er også med til at få batterier til at sidde helt i vatter hvis udtaget ikke gør det, og niplerne gemmes af vægrosetten, så de ikke kan sees.

Her er et billede: 
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis