Profilloft

Hej alle

Jeg har lige købt et hus, hvor der, desværre, har boet en gør det selv mand, som ikke har valgt de smarteste løsninger. Derfor kommer der nok en del spørgsmål fra mig.

Det første spørgsmål jeg har omhandler profilloft. Der er lavet sænkede lofter pga indbygningsspots. Disse lofter er sat ovenpå nogle mindre gipsplader.

Jeg har pillet profilloftet ned pga fejl i elinstallationen og pga at der ikke var lavet mellemrum mellem loft og mure, derfor buede det.

Spørgsmålet er :

Når nu jeg sætter nyt profilloft op.. hvad er kravet til dampspærre? Jeg ved ikke hvad der er på den anden side af gipsen, huset er fra 1976.

Håber i kan hjælpe. Jeg er god til at lave tingene, men kender intet til regler

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ny dampspærre op, er der damspærre på bagsiden af dine gipsfliser, er det sikkert en møg utæt alukraft, som hverken er tæt eller hell hvis der har været mus på loftet på et tidspunkt, i den periode gik man ikke så meget op i om dampspærren var tæt eller ej.
Tak for svarene. Der er alukraft bag gipspladerne.

Ang ny dampspærre. Skal dette monteres direkte på gipsen , tapes til muren og lister ovenpå. Ødelægger man ikke dampspæren når man skyder listerne på?
Husk at evt. fejl i gør-det-selv-mandens byggesjusk er dækket af en evt. ejerskifteforsikring. Det gælder også fejl i elinstallationen.
Okay, det vil jeg gøre. Tak for hjælpen
Det er selvfølgelig rigtig at den gamle alucraft-dampspærre ikke er ret tæt!

Men jeg mener nu at du bør ødelægge den i et eller andet omfang. Det er rimeligt nemt at lette den gamle isolering nogle steder. og rive huller i den.
Og du overvejer vel at efterisolerer på dit loft? :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis