kroneafbryder og to loftudtag

Hej,

Skal lige haø be-/afkræftet kan/om man må gøre dette (ved godt at det skal gøre af en elektrikker):
PT har jeg i stuen to loftudtag som går til en kroneafbryder. Altså én mellemledning til hvert loftudtag og derfor én tænding i hvert udtag. Det kunne jeg godt tænke mig at lave om, så det ene loftudtag har to tændinger (til to lamper).og det andet stadig blot med en tænding. Så altså den ene afbryder (1) tænder en tænding i loftudtag A+B og den anden afbryder (2) kun tænder en tænding i loftudtag B.
Lige nu er det hele forbundet til det ene loftudtag (A). I loftudtag B er der altså mellemledningen og så en leder med fast fase. Den fase kommer fra det andet loftudtag (A). Så min tanke er fra A at flytte den lederen med fasen fra samlemuffen hen til den tænding på loftudtaget. Giver det mening? :-)

_----o----_

Jeg har prøvet at lave en intermistisk tegning af hvad jeg mener. Jeg håber I forstår hvad jeg mener :-)



Som det ser ud nu:



Som det jeg godt kunne tænke mig:

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser ingen problemer med dit projekt, medmindre fasen kører videre til andre ting fra loftudtag B.

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein

Skrevet af El-manden på 31 mar 2013 21:18
Ser ingen problemer med dit projekt, medmindre fasen kører videre til andre ting fra loftudtag B.

Det gør den nemlig ikke.... Fasen ender blind i en samlemuffe over loftudtaget
Jamen så god arbejdslyst herfra.. :-)

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
Tak for hjælpen :-)
Hvis du har nyrer lampeudtag så har du to klemmer mærket M1 og M2/L disse er beregnet for tændledning i M1 og Tændledning eller fase i M2 så kan du med fordel have begge tændinger i begge udtag... så er det nemt for dig i fremtiden.. hvilken tænding du vil have lampen på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis