Hvad er hvid voks?


Jeg skal til at renovere vinduespladen lavet af terrazzo, hvorfor jeg har tænkt mig at følge denne fremgangsmåde;

http://www.dr.dk/tips-fra-dr/tips-og-raad/goer-det-selv/hus-inde/saadan_behandler_du_terrazzo_fliser.htm

Jeg har valgt at følge denne fremgangsmåde, fordi jeg ønsker at fremhæve konturerne og gør pladen lidt mørkere.

Jeg forstår ikke rigtigt hvad der menes med "hvid voks". Hvor køber man det?

Håber at der nogen som kan hjælpe.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er såmænd bare bleget voks om du vil, så voksen ikke farver det den bruges på gulligt.

Kan formodentlig købes de samme steder, som sælger stenplader. Men nettet er jo også en mulighed, til eksempel her

Mon ikke Matas har det?

Træd ikke på mine ledninger :o)
#2 Jeg vil prøve at se om de har det i Matas.

Er det muligt at købe det i diverse byggemarkeder? Skal nemlig bruge det senere i dag.
Nu har jeg været i samtlige byggemarkeder plus Matas i vores omegn, og det er stadigvæk ikke lykkes mig at købe "hvid voks". Er nedenstående "hvid voks" . Er der nogen som kender en fysisk butik hvor man kan købe det?
Annonce
Jo mon ikke den store cirkulære mærkat med ordet hvid kan tages som udtryk for, at det er en hvid voks. Men billedet på dåsen antyder, at det er en trævoks. Om den tørrer tilfredsstillende op på sten ved jeg ikke. Men står der på dåsen at den også kan anvendes til så er den vel OK ?
Men der er jo alternativer, som denne
http://www.borup.info/HusAndHave/Rengoring/Rengoring%20Inde/Borup%20Sten%20Polish.aspx
Samme firma sælger også en terrazzorens, der kan bruges før polishen.
#7
Endnu engang tak for hjælpen. Jeg tror at jeg bruger den alternative fremgangsmåde frem for den oprindelige. Trævoksen returneres da den udelukkende kan bruges til træ.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis