plc begyndere

Så er den gal igen, denne gang forståelsen af plc, er der nogle herinde som kan forklare hvordan man afkoder et ladder diagram, når jeg søger på det og læser om det er jeg lige forvirret, hvordan aflæser man et ladder diagram for mig at se er det bare lodrette og vandrette streger med nogle mellemrum i, aner ikke hvad det betyder ? så hvis nogle evt. ku tegne en lille styring og forklare hvad det er der sker i ladder diagrammet fra start til slut. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Arbejder selv med plc grogrammering da jeg er uddannet og arbejder indenfor industrien. Du kan ikke i alle hensigender bruge dette råd men det kan give dig en idé om hvordan fungerer. Du tager dit ladderdiagram og drejer det 90 grader med uret. Hvis det et "simpelt" ladderdiagram minder det meget om et nøglediagram, som du sikkert kender fra relæstyringer.
Men hvad er det du ikke har helt styr på når du siger du ikke kan "afkode" det?, sympolerne, indgange, udgange, mærker, timere eller hvordan tingene bliver "forbundet"?

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
Skrevet af El-manden på 23 mar 2013 10:36
Arbejder selv med plc grogrammering da jeg er uddannet og arbejder indenfor industrien. Du kan ikke i alle hensigender bruge dette råd men det kan give dig en idé om hvordan fungerer. Du tager dit ladderdiagram og drejer det 90 grader med uret. Hvis det et "simpelt" ladderdiagram minder det meget om et nøglediagram, som du sikkert kender fra relæstyringer.
Men hvad er det du ikke har helt styr på når du siger du ikke kan "afkode" det?, sympolerne, indgange, udgange, mærker, timere eller hvordan tingene bliver "forbundet"?