Isolering af ydervæg (Mellem garage og hus)

Hej alle LDS´er.
Vi har fået godkendt vores garage til beboelse, så vi kan få to dejlige rum yderligere til vores lille 103 kvm hus fra 1956.

Nu er det sådan at der ikke er noget isolering ude i garagen ind mod huset. Og vægen fra soveværelset, som er ud mod garagen, er godt nok koldt.

Ude i garagen, har jeg så kigget på den væg der peger ind mod huset, og der er i bedste old times stil, sat pap på også en masse tapet udenpå.

Min plan er så!
Jeg laver et træskillet ud af lægter, da jeg godt kan lide at arbejde med dem.
Og det er nemt.
(Har for nylig lavet gult i fyrrummet med opbevaring nedenunder)
+ De er billige og fås i gode længder.

Nå, jeg laver som skrevet et træskillet på vægene der ude. (På garage siden indvendig) rundt på alle væge og vil så isolere her imellem og enten smide gips eller noget 20mm plade som jeg brugte til gulv i fyrrummet også, da den er god hvis jeg skal hænge noget op derude.
Det er min plan indtil videre.

Jeg har dog ingen forstand på isolerings mængde, så kan i hjælpe mig lidt?
Hvor meget skal jeg smide på og skal jeg evt. smide plastik imellem isolering og vægen ind til huset?

Vil gerne i gang med det i den her kolde tid, da jeg har en masse projekter med udvendige ting på huset til sommer.

På forhånd tak.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor skal der isolering ind mod huset? Hvis der skal være varme på begge steder? Ligger garagen ikke klods op ad huset? Se rockwools hjemmeside mht. Krav til isoleringstykkelse.

Elektronikteknikeren
Jo, det gør den godt nok, men det var nu mere bare for at ha, Da de 3 andre væge derude alligevel skal laves, så tænkte jeg at tage den sidste med også.

Da der skal være værelser på begge sider, tænkte jeg på at kombinere med en form for lyddæmpning, så musik/film/spil/leg fra de "små" på et tidspunkt ikke vil blive et besvær, da vægende i sig selv ikke giver meget.

Men tak for link til rockwool, den kendte jeg ikke.
Ok, jamen det giver god mening så.

Elektronikteknikeren
Så jeg ikke helst gal på den.
Vil se om jeg kan finde mål på rockwool. Syntes dog den er lidt uoverskuelig.
Det kan jeg godt forstå du synes. Men start her: Link 

Og her: Link
Her kan du regne ud hvor meget isolering af en given type du skal bruge.


Elektronikteknikeren
Annonce
Tak for hjælpen.
Jow. Men så handler det vel om lydisolering. Og i mindre grad varmeisolering?
Hårde bats skulle være gode til lydisolering
Måske nok.

Men en ordentlig gennemarbejdet løsning fra enten Gyproc eller KnaufDanogips er nok heller ikke dårlig.

Måske en forsatsvæg adskilt fra den eksisterende væg og med et passende antal lag gipsplader og mineraluld er hvad der skal til.
Tak for jeres svar.
Jeg er ved at undersøge det hele, så det kan blive perfekt.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis