Beskyttelse af hjørner på indervæg

Jeg vil høre om der er nogen som har en god ide til beskyttelse af 90 graders hjørner.

I dette tilfælde er der et 90 graders hjørne så snart man kommer ind gennem en facadedør.
Filt/Tapet bliver nemt ødelagt ved dette hjørne, så jeg tænkte på om man kunne sætte en skinne eller ligende på den nederste meter af vægen?

Jeg tænker på en beskyttelse som sidder udenpå filt/tapet og ikke en knauf danogips hjørnebeskytter.

Mvh
Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min (skyde)dør mellem bryggers og køkken er forsynet med eloxerede vinkel alu-skinner i bryggerssiden, flangebredde ca. 15 mm, tykkelse 2-3 mm. købt i Silvan eller Bauhaus - limet op med set-lim (fastholdt med malertape mens limen tørrede).

Jeg kunne kun få dem 200 cm. lange, så jeg har snydt forneden - hvor ingen ser den  manglende cm. Skinnerne sidder godt nok ikke på tapet, men på selve "karmen" (indækningen til skydedøren, som er lavet af mdf-plade. De har foreløbig holdt i 3-4 år uden at falde af.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Køb dog en alu kantliste, ligesom dem man bruger på flightcases. :-)

De fåes både i 30x30mm eller 22x22mm som denne: http://www.disconetto.dk/shop/kantliste-22x22mm-pr-20132p.html

Du kan bore huller i den og skrue den fast eller lime den fast....

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvad med at bruge de lister der er fremstillet netop til dit behov?

Den type der hedder HSK

http://www.knaufdanogips.dk/Produkter/Gipsbyggesystemer/St%C3%A5lprofiler/Afslutningsprofiler.aspx?ProductID=PROD4320

Held og lykke med kanten 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Henrik har ikke læst Thomas' spørgsmål ordentligt igennem :-)

HSK listerne fra Danogips er til monitering under tapet og væv. Thomas skriver netop at det ikke er det der menes, men en løsning til montering synligt på hjørnet!

Jeg mener at de fleste byggemarkeder også har en hjørnelister i alu...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
ok det havde jeg ikke læst... sorry !
men der findes der som Wezio også skriver masser af lister til at sætte på...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
En træliste kunne jo også anvendes....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også