Defekt ventilator

Kan det passe at når min ventilator ikke fungerer på bilen så fordamper
 kølervæsken i køleren ???
Mvh.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Hjælp på 12 mar 2013 21:09
Kan det passe at når min ventilator ikke fungerer på bilen så fordamper
 kølervæsken i køleren ???
Mvh.


Hvis kølevandstemperaturen bliver for høj, kan du da godt blive udsat for at vandet fordamper, men i min bil kører ventilatoren aldrig, så du må nok se dig om efter en utæt køler eller et utæt kølerdæksel. Måske kommer ktm på banen, han ved en masse om biler.

fase
hvis ventilatoren ikke virker kan bilen blive for varm, og smide noget af kølervæsken.. skal ikke kunne sige om det fordamper efter det er kommet ud, men inde i motoren fordamper det ikke.
Men hvis du ved din ventilator ikke virker, så tag dog og få den fixet.. det skal dog siges at bare fordi din ventilator ikke kører når motoren er varm betyder det ikke nødvendigvis at den ikke virker, på denne årstid er det meget normalt at ventilatoren stort set aldrig kører,pga. kulden..
Du har allerede fået flere gode svar.
Hvorfor tror du vandet ligefrem fordamper? Kan det ikke skyldes, at det bliver skudt ud?

Prøv at fylde systemet op og lad være med at sætte kølerdækslet på. Lad motoren køre medens du ser, hvad der sker nede i ekspansionsbeholderen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er en bil jeg måske vil købe som har dette problem og sælger siger at ventilator ikke virker og han jævnligt fylder væske på og han har spurgt en mekaniker som siger at væsken godt kan fordampe hvis køleren ikke blir kølet. Jeg var ikke helt tryg med den forklaring så derfor ville jeg lige hører nogle kloge hoveder om dette problem.
Der er nok noget andet galt med bilen så jeg skal nok lede efter noget andet.
Mange tak for hurtig svar

Mvh. Og go dag.
Annonce
Ja se du dig om efter en anden bil

Tro ikke på sælgers sang fra de varme lande, her i vinterperioden er kølerblæseren yderst sjældent i brug, så vandforbruget skyldes, jo nok helt andre årsager.
hvis varmemåleren ikke går op i det røde felt med fyldt køler og gennemtæsket motor, er det ikke pga manglende kølind, du mangler vand! Tror stadig på, du har en sprunget toppakning. Hvad er det for en kasse?

 

Det er en Rover 75  2.5l V6 Årg. 2000
 
Mvh.
Hej.
Uden tvivl en dejlig bil på mange måder, men også et meget dyrt bekendtskab hvis du ikke er en rimeligt befaren hjemmemekaniker.
Skal du overhovet overveje en sådan speciel bil skal den være stort set uden fejl for overhovedet at holde en nogenlunde pris.
Den der lyder som en der ihvertfald skal undersøges grundigt af kompetente folk.

mvh

 varmetossen

Jeg kan 200% tilslutte mig Klaus' betragtninger. Du skal dælme være en habil mekaniker til et sådant projekt, hvis ikke du har rigtig mange penge. Der er stort set INGEN der kender de vogne, ud over Terminalen i dit nabolag til 1000 kr. i timen + + + +
Formodentlig er det en knækket toppakning og det er ikke spøg og skjæmt for den uøvede.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis