Ny hæk eller budskads til at skygge for naboen?

Hejsa!

Sidste år blev min nabo og jeg enige om at fjerne en kæmpe gammel granhæk (næsten granskov) der stod imellem vores to haver. Den skyggede alt for meget for min have, og fyldte alt for meget i hans.

På min side at grannerne står der en spireahæk. Den var dog meget forsømt pga. de mange år i skyggen af grannerne. Den klippede vi derfor samtidigt helt ned (20-30 cm).

Det har resulteret i at de kan kigge lige ind i vores stue, og vi kan sidde i sofaen og følge med i hvornår de er på toilet...

Så kommer spørgsmålene: Er det muligt for spireahækken at blive høj nok (min 250 cm) til at den kan dække for udsigten begge veje?
Eller har I andre bud på hække eller andet der kan dække? Gerne noget der vokser hurtigt :-)

Grunden til højden er at vores grunde ligger forskudt - hans sokkel er næsten en meter højere oppe end min...

Jeg har vedhæftet to billeder - et før og et efter. Begge taget fra vores stue.






\Morten

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve!"

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå ja og hvad så, er du bange for at naboen skulle blive skræmt over at se dig i bar røv og viklers. Din hæk skal nok gro op om et par år, men den må max være 1,8 m. høj hvis den står i skel, trækker du den 1,5 m. væk fra skel må den være omkring 2,5 m. høj.

Ps. der findes en indretning der kaldes gardiner der er også noget der hedder persienner du kan bruge, hvis du er så bange for at skræmme naboen.
enig med KTM, og vedr. højden på hegnet i skel så kan du og din nabo jo aftale hvad i vil. det er kun hvis i ikke er enige, at maks 180 giver mening.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis