Fliseindkørsel og regnvandafledning

Jeg skal til at lægge fliser i min indkørsel. Den er 3 x 20m, har en mur på den ene side og en hæk på den anden.

Jeg har 2 spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.

Hvordan sikre jeg mig mod at det hele sejler hvis/når der kommer et skybrud? Skal der hældning på over mod hækken. Skal jeg lave en faskine, det kan jeg bare ikke rigtig, hvis jeg skal overholde regler med afstand til hus og skel. Jeg kan heller ikke lede vandet tilbage på vejen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
uden at kende detaljer ville jeg sige at en hældning mod buskene lyder som en fin ide..
Hvis du laver fald over mod hækken, vil den selvfølgelig kunne drikke en del af det vand der falder, men taler vi skybrud, hvor det står ned i lårtykke stråler, så er det ikke nok.

Der findes jo de der afvandings render, som enten kan kobles på en kloark (hvis det er tilladt i den kommune du bor) eller kan kobles på en faskine.

Du skal bare sørge for at vandet løber væk fra bygninger 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 06 mar 2013 18:17
Hvis du laver fald over mod hækken, vil den selvfølgelig kunne drikke en del af det vand der falder, men taler vi skybrud, hvor det står ned i lårtykke stråler, så er det ikke nok.

Der findes jo de der afvandings render, som enten kan kobles på en kloark (hvis det er tilladt i den kommune du bor) eller kan kobles på en faskine.

Du skal bare sørge for at vandet løber væk fra bygninger 

Lige præcis kloakerne er jo ikke altid meget værd i en skybrudssituation, der tror jeg hækken er bedre, det kan godt være den får rigeligt vand og danner en sø, men det forsvinder jo ganske kort tid efter..
Hvis hækken deles med din nabo, skal du lige overveje, om vandet kan løbe ind til naboen.
Hej
Dræn med evt. ACO HexaLine eller ACO Self Euroline fra www.aco.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis