luft/vand varmepumpe og pillebrændeovn

Hej 

Vi står overfor en totalrenovering af vores gamle hus fra 1909. Det er 124 m2 i 2 plan
og vi ligger gulvvarme ind i hele huset. 
Vi vil have en luft/vand varmepumpe og har tænk os at supplere med en træpilleovn,
som kan tilsluttes centralvarmeanlæget. 
Spørgsmålet er så: Er det for meget med både varmepumpe og træpilleovn?? 

Et andet spørgsmål der melder sig er hvilken træpilleovn skal vi vælge?
Hvor stor er kvalitets forskellen på de forskellige mærker? 

Den jeg har mest kik på lige nu er en MCZ EGO Hydro
Håber der er nogen der kan hjælpe  

Mvh 
Kjeld
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kjeld,

Det ved jeg ikke helt sikkert, men min søster har en varmepumpe i sit sommerhus, og den fungerer rigtig godt. Tidligere havde hun kun en lidt ældre brændeovn. Og den kunne ikke rigtig varme huset op, når det blev koldere i vejret. Men efter hun købte varmepumpen, går det helt fint, og der er dejligt varmt i huset. Jeg husker ikke, hvilken model det er, men hun valgte at købe en lidt dyrere for at få en ordentlig kvalitet, og det har åbenbart lønnet sig.

Så spørgsmålet er, om ikke det er nok med en god varmepumpe. Men det er nok lidt svært at sige helt præcist, da jeg jo ikke kender jeres hus. I kunne eventuelt først installere en varmepumpe og så se, hvordan det fungerer. Hvis det så ikke er nok, kan I supplere med en træpilleovn. Bare et forslag

Det lyder i hvert fald spændende med renoveringen. Håber, at resultatet bliver rigtig godt og, at I finder en god løsning!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis