Gulvkonstruktion til fliser - Er det okay lavet og holdbart?

Hej alle!
Som så mange gange andre gange her på LDS, så har jeg et spørgsmål ang. gulvopbygning, hvor der forhåbentlig skal fliser på toppen. Jeg har taget alt gammelt gulv af, fjernet lerindskud osv. Herefter er der lagt 45 x 145 ned mellem det gamle bjælkelag og herefter veksler med ca. 100 cm afstand. Alt er lagt i bjælkesko. Max. spænd på det gamle bjælkelag er ca. 3 m. Herpå er lagt 22 x 95 forskalling med 20 mm imellem, varmefordelingsplader, gulvarme, pap og til sidst 12,5 mm Wedi plader.
Kan denne kunstruktion holde, uden at fliserne knækker, og fugerne revner?
Skal der købes specielt klæb, og fuge som er elastisk?
Skal Wedi pladerne fuldskrues, eller ligge løst? Synes selv det virker mere holdbart med tæt skruning...
Skal der vælges en anden løsning istedet for fliser? Alle håndværkere har sagt støb, meeeeen... Håber meget i vil hjælpe - Har vedhæftet nogle billeder!



1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
12.5mm wedi er for tyndt, så skal der lægges 2 lag fuldlimet wediplader i forbandt, jeg havde i stedet valg en GF19  gulvgips som lægges svømmende, det er billigere og mere holdbart en wedi pladerne, som jo også har et isolerende effekt, som jo ikke ønskes i forbindelse med gulvvarmen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis