skimmel i skurvogn

Jeg har en skurvogn som den tidligere ejere lade ny tagpap på, efter at det har været utæt. Da jeg pillede vægpaneler af indvendigt
fandt jeg en del skimmel bag dampspærren på reglarna i væggen og lidt på isolering. I taget var det monteret hygrodiode
og bag isolering fandt jeg skimmel på krydsfinerpladerne, mest ude i hjørnene. 

Jeg har ikke kunnet lugte noget, og vognen har været opvarmet og brugt til beboelse indtil for to måneder siden. Synes heller ikke det lugter nu hvor jeg har fritlagdt det. Kan skimmlet dø, da fugt kilden er fjernet? Og hvis jeg nu sætter en dampspærre/bremse op der ikke er hullet.

Hvad skal jeg gøre???
Fjerne alle loft og vægpaneler alle angrebne reglar, og vaske alt jeg ikke kan skifte samt krydsfineret i taget med , hysan, klorin eller premin (?) 
Gulvet skal jeg kigge på i morgen, det er spånplade gulv med linoleum der går ca 15cm op på væggene.
Eller skal jeg baresætte ild til det, og bo i telt til huset er bygget?

Og hvor farligt er det at bo i en skurvogn efter at jeg har gjort mit bedste for at fjerne det?
Alle angrebne områder kommer at vare afgrænsede mod beboelse af dampspærre.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det nu går godt med at fjerne skimmel kan jeg bruge gips til beklædning indvendigt? Eller er det en skidt idé i en skur vogn som måske ikke altid har varmen på?
Jeg ville ikke fjerne alle lofter og vægge nej, men tørrer det synlige af.

Når fugten er væk, så kommer skimmelen jo ikke tilbage igen, og er det ellers renset af hvor det ikke er dækket med med dampspærre, eller anden tæt beklædning, så er der ingen problemer med at opholde sig i skurvognen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis