Hvad er dette for en krabat(billeder)

Den vejr vel 8-10 kg og kører ikke særligt hurtigt.
Mærket er AEG
Det var en der lå i mit værksted da jeg overtog det.

Jeg gætter på der er en eller anden form for kærneboremaskine men er ikke sikker.
Det er ikke en jeg umiddelbart for brug for, så er det en der bare skal smides ud, eller 
er det en der evt kan indbringe et tilskud til en ny bænkboremaskene









Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det der er da bare en meget kraftig gammeldags boremaskine, da jeg stod i lære i sin tid havde vi en der ligner til at bore hullet igennem kølen til stævnrøret. Du skulle nok kunne få lidt for den på DBA eller G&G
Så vidt jeg kan se er der både sigte streger og libelle på den.
En sjov gammel maskine du har, så var det måske' en skam at smide den væk, måske
du vil sælge den en gang ved lejlighed, kan se at du bor i eller ved Kbh.

Hvor stor er motoren hvis du ved det.

Bor i det Nordjydske nord for Mors, så der er jo langt og med de fragtpriser Post Danmak
tar' for deres ydelser, vil det sikkert koste en minder formue at fragte den hertil.

Hvad skal den koste, hvis du da stadig har den?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hovedet der sidder på, ligner et til at holde en snittap, så måske det er en gevindskæremaskine.
maskinsnedker.

motoren er denne "knold" på toppen af "boremaskine" eller gevindskæremaskine.
den er sikkert museum værd. hvis den er funktionsdygtig.
er den sikkert når du siger at den ikke "køre" hurtig.!
Skrevet af hans2.hansen på 24 feb 2013 15:55

den er sikkert museum værd.

Jeg tror at den eneste der her skal på musæum er dig Hans 2 tal
Annonce
alt tyder på at du er i besiddelse af en gevindskæremaskine til tappe indvendige huller pas på den gevindhovedet kan tages af og det er egentlig en maskine til større bor med konus

PEK

 

Jeg husker dem fra min læretid som elektromekaniker, de var livsfarlige, jeg mener der var to modeller med forskellig gearing, ca. 200 eller 70 omdr. Især den langsomme var farlig, hvis et bor satte sig fik man noget af en karusseltur.

Løsningen var at korte kablet af til ½ m. og binde forlængerkablet fast så stikket blev revet ud når man var kørt ½ omgang.
Skrevet af je__ns på 23 feb 2013 10:02
Hovedet der sidder på, ligner et til at holde en snittap, så måske det er en gevindskæremaskine.

Jeg tror bare, det er en gmmeldags to-bakket borepatron.

Den er af samme type som den, der fulgte med en Emcostar multimaskine, eller f.eks. en Factio. (Google is your friend.)

http://groups.yahoo.com/group/Factio/


http://www.felder-vaerktoj.dk/media/catalog/product/cache/29/image/800x800/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/i/m/1288879054_1.jpg







det er gevindhoved til at spænde gevindtappe op i de kan spændes så de ligger i centrum

PEK

 

Jeg tror vi nærmer os,vile sjovt at du skriver det der med FACTIO,
jeg har faktisk sådan en bænk stående som er på det billede i dit link(den ligner i hvert tilfald).
Så mon ikke patronen kommer der fra. Tror dog ikke det er til gevindskæring da det 
mere ser ud til at være til bor, altså patronen. 

Her er nogle flere billeder

Ps: Maskinsnedker, jeg har som sagt ikke rigtig brug for den, 
hvad man kan forlange for sådan en aner jeg ikke, så jeg må vende den
om og spørge hvad syntes du du vil gi for den.(jeg kan evt få min bror fra Harlev ved Århus 
til at bringe den et stykke af vejen ved lejlighed)








Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis