Bilen retter ikke selv op ved skarpe sving?

Hej med jer

Jeg fik fornyligt udskiftet den ene styrekugle på min Hyundai Gets '03.

Værkstedet fortalte at bilen var blevet sporet efterfølgende.

Men hvis jeg skal dreje nu, og jeg drejer rattet mere end en 60%-70%, så forbliver rettet i drejet position, og retter altså ikke selv op til udgangspunktet igen. (er det mindre sving end det, retter det op af sig selv).

Er det sporingen der ikke er gjort ordentligt .. eller skal bilen fungerer sådan .. eller noget helt andet?

/Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kunne da godt lyde som om den skal have en styretøjsudmåling , eller der er noget der går for stramt i styretøjet.
Er dæktrykket i forhjulene korrekt.
Hvis du drejer mere end 60 grader kan du så mærke lige som nogen hårde punkter på ret omgangen og det samme når du drejer tilbage . Så er det kardang krydset i retstammen der skal skiftes.
Hvis der ikke er de punkter på ret omgangen så er det typisk stramt styretøj eller styretøjs indstillinger.
Det er selvfølig ikke noget du bør køre med.
Du kan kontakte Automøllen 42205223 for gratis tilbud.
Nej en bil der ikke selv retter op, er ikke rar at køre i så du må hurtigst muligt ha'
gjort noget ved det styretøj, inden der sker noget alvorligt, med dig selv eller andre.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Rolig nu rchj, inden du skifter hele styrtøjet på bilen, kan man jo evt lige ligge sig ned med en dåse wd40 og smøre krydset det hjælper i 95% af gangene.
Og så har man pludselig sparet en masse gode dejlige penge.
Hej.
Nu kan det ikke nytte at blande grader og procenter. Som fejlen beskrives kommer den nær yderstillingerne og så er det ikke i ratstammen. Og det kan ikke have med sporingen at gøre.
Det må være en ommer for værkstedet.


mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis