Hulmurs isolering - Papir, Rockwool samt firma anbefaling.

Efter mit forrige indlæg herinde, blev jeg overbevist om at huset skal isoleres. Opgave beskrivelsen er nu sendt til 3byggetilbud og venter blot på der dukker nogle tilbud op. 

Men er blevet en smule / noget kun, i tvivl om hvad der er bedst at få fyldt i hulrummet, det første firma som kontaktede mig, benytter sig af Papiruld. Og han havde selvfølgelig kun lutter rosende ord for sit produkt, det tiltalte mig bl.a. at papiret lod huset ånde. Men jeg er bekymret for om opstigende grundfugt kan blive et problem, dette advares der bl.a. om på.. (mener det var bolius hjemmeside)

Så hvad er jeres take på dette her, er godt klar over der en del tråde om det på foraet i forvejen, men synes de fleste af disse går tilbage til 2003-2007, og forstiller mig at der må være sket lidt siden den gang.

Ved samme lejlighed, vil jeg høre om der er nogle som har gode/dårlige erfaringer med nogle af disse firmaer. Eller som evt. har et firma i gerne vil anbefale (Nordjylland, Aabybro området)

- Tømmerfirmaet: Frede D. Nielsen (Eneste der er kommet med et tilbud foreløbig, og det lyder på 14.000+ moms, for indblæsning, matrialer og lukning af fræsede huller)
Dansk Totalisolering
ISOCON AALBORG ApS
- Vensyssel Loft og hulmurs isolering

Korte facts om huset, så er det i 2 plan, beboeligt areal på 126 (Har ikke lige grundplan ved hånden), opført i 1964, kælder+fuld krybekælder.

Mvh. Daniel
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi skal også have hulmurisoleret vores hus til efteråret (skal lige have skiftet nogle vinduer først). Vi er også meget i tvivl om, hvad man skal vælge, men er kommet til den (foreløbige) konklusion, at det skal være stenuld (det ved man sgu hvad er). Vi regner med at bruge en aut. rockwool indblæser, så kan findes her:

http://www.rockwool.dk/r%C3%A5dgivning/for+private/find+en+aut-c8-+rockwool+indbl%C3%A6ser
Tror det er lidt et spørgsmål om mavefornemmelsen - tror ikke helt på ideen om papir i væggene og så er det vidst ikke så miljørigtigt, som de siger:

http://politiken.dk/tjek/penge/energi/ECE1884427/miljoevenlig-isolering-er-fyldt-med-farlige-kemikalier/
Hvis du vil gøre det selv og kan acceptere en 'uspecificeret' flamingo, kan det gøres meget billigt hvis du køber 'kværnet genbrugs flamingo' hos en gut i Hammer Bakker. Mener også han har indblæsningsudstyr der kan lånes.
Jeg har 'flamingo' i hulmuren, og kan af erfaring sige det er uegnet hvis der er huller i mur/fugning. Der lagde et par m2 mellem strøerne da jeg hev gulvbræderne op.

 

Jeg ville vælge Knauf granulaten, den er billig og pakker rigtigt godt sammen.
Jeg har fået blæst papiruld ind sidste efterår. Men hvor godt det er, må årene vise.
Jeg tvivler dog på det er så slemt som nogen gerne vil gøre det til.
Det har helt sikkert lukket af for træk og højnet inde temperaturen
Vælger du det i sidste ende, så vær obs på prisen. De to tilbud jeg hentede svingede
med 6000 kr....! Jeg endte med at give 125 kr pr m2.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Papiruld holder. Det er 11 år siden jeg fik hulmursisoleret med papiruld.
Der er ingen forandringer (ingen fugt, har ikke sat sig/ikke sunket sammen).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis