Forslag til ny solid havelåge/dør

Jeg har en gammel havedør som skal skiftes til en mere solid låge/dør. Se billeder.

Jeg vil høre om der en nogle forslag til en god løsning.

Thomas 


Fra vejen:


Fra haven:


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke noget der er beklædt med træ den skal matche eller ?
Når du skriver solid dør, er det så fordi du ønsker en mere "tyveri-sikret" dør eller handler det mere om udsende ?

Hvis det handler om udsende ville jeg vælge at bygge en dør selv, eventuelt finde et gammelt vindue og sætte i.
Den kunne bygges af rå brædder, så den bliver rustik, eller en mere venlig udgave i høvlet træ med lister.

Er det den "tyverisikrede" ville jeg vælge en massiv dør som stadig godt kan være rå, eller mere fin, hvis temperamentet er til det 

Jeg ville nok også kikke på de lægter der i dag holder lågen, om ikke du med fordel kunne skifte dem, så det bliver mere enkelt.

Held og lykke. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Med solid, mener jeg mere tyveri-sikret ja.

Du skriver en massiv dør. Noget specielt du tænker på? Jeg har nemlig ikke rigtig kunne finde noget.
Jeg ville tage mål, og lave en dør af nogle tomme-tykke brædder, som bliver holdt sammen af et Z.
Eventuelt kunne den laves som 1 på 2, altså hvor du først lægger en række med lidt afstand og derefter monterer yderligere en række ovenpå(hus beklædning). Så kunne 2 rækker være Kalmarbrædder, der giver et flot udtryk.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også