"Grav til nedsænkning af bil"

Hej

Jeg går med en åndssvags tanke.

Jeg har en gammel veteranbil, en Bobbel

Her om vinteren står den jo bare i garagen, da den jo kun kører om sommeren

Jeg har to garager, ved siden af hinanden, men der er en væg imellem.

På et tidspunkt vil jeg have de to garager bygget sammen, så det bliver et stort rum.

I den forbindelse har jeg tænkt på om det kan lade sig gøre, at lave en stor "grav" hvor man kan sænke bilen ned i.

Jeg tænker på at grave en et-søjlet lift ned, og så lave en "ramme" bilen kunne stå på.

Nogle der tror det kan lade sig gøre?

Nogle der har hørt om lignende projekter?

Lars
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vel kan det lade sig gøre.

Men mon der dog ikke kunne findes en langt mindre besværlig måde at opbevare sin Boble på?
Min søn har et sådant arrangement. Det er meget omstændeligt og sikkert megadyrt at etablere.
Hvodan havde du tænkt dig at dække hullet over, så du kan bruge pladsen oven over? Det vil jo handle om et hul på op mod 2 meters bredde.
Jeg tror du billigere kan bygge en garage mere.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er jo også den risiko, at bilen vil tage skade, af at stå i en fugtig kælder.
Men rent udførselsmæssigt, kan det da udmærket lade sig udføre.
Kan din søn sænke hans bil ned i jorden?

Mht at lukke hullet, tror jeg sagtens jeg kan lave en form for ramme hvor man ville kunne køre på bagefter.

Og det var selvfølgeligt nemmere med en garage mere, men det andet her ville da være "god lir". :0)
Det kunne da være lidt sejt :-)

Kom bare til at tænke på hvad du egentlig ville gøre hvis liften fejler og du ikke kan få bilen op?

Den ramme du snakker om, hvad havde du tænkt på af materiale? Jeg tænker hvis den skal kunne dække et hul og holde til en bil skal det jo være i jern eller lignende.. Har du tænkt på vægten?

Men igen, det kunne være alt for fedt :-D

Mvh Mærsk

Der skal selvfølgelig være tag over bilen, fastgjort til liften, således at det følger med op og ned. Men sørg for effektiv klimastyring dernede, ellers kører du en rustbunke op om foråret.

Venlig hilsen
Knud
Skrevet af Lars Høgsted på 17 feb 2013 18:25
Kan din søn sænke hans bil ned i jorden?

Mht at lukke hullet, tror jeg sagtens jeg kan lave en form for ramme hvor man ville kunne køre på bagefter.

Og det var selvfølgeligt nemmere med en garage mere, men det andet her ville da være "god lir". :0)

Ja.
Det er en dobbeltgarage, men kun med lift i det ene hul.
Han kan så stille et par småbiler ind i kælderrummet ved siden af.
Der er så at sige låg på liften, som danner gulv oven over, når liften er nede.
Det er ikke så vældig smart, hvis man skal bruge garagen om vinteren med snesjaskede
biler oven på liften. Så får din veteran salt og svineri ned over sig.

Med venlig hilsen
ktm

 

http://dornob.com/secret-agent-style-stealth-lift-patio-car-elevator/
der findes noget lignende, ret fed ide egentlig ;-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Ja altså nogle gange får man jo nogle ideer. Nogle kan udføres og andre kan ikke. Men denne her tror jeg nu sagtens kan laves.

Mht at liften kunne fejle, må man jo lave en eller anden form for sikkerhedsanordning, så man altid kan få den op igen.

Det er lige præcis sådan en der er afbilledet i det link her på tråden jeg kunne tænke mig. Gad vide hvor mange hundrede tusinde den koster. .
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis