Biltema bordrundsav?

Hej jeg vil høre omder er nogen der har prøvet den bordrundsav som biltema sælgerhttp://biltema.dk/da/Vaerktoj/Elvarktoj/Bordrundsav/Bordrundsav-1500-W-17047/

Det er lidt svært at se ud fra billedet, men det ser ud som om at gemme bordet er i aluminium og at anslaget hvor sidelandet gøres fast går helt ud på side bordene også. er der nogen der har prøvet den?

mit budget rækker ikke til en bedre model og jeg vil ikke have en gammel elu sav.

Jeg har også ser på den som xl byg sælger og den onkel Harald sælger begge til omkring 1000kr,men de ser mere blik aktige ud end den fra biltema.

Hvad siger i?

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft en lignende sav på et tidspunkt, og det var nu ganske udmærket. Jeg brugte den i ca. 4 år før jeg smed den ud.

Der kom ret hurtigt en form for slør i spindlen/lejerne til klingen, så man kunne ikke regne med præcisionen 100%.

Næsten alle de save man kan købe i den prisklasse er næsten magen til hinanden. Samme knapper, samme bord, samme udstyr osv.

Husk at Bauhaus giver 5 års garanti..

Man får selvfølgelig hvad man betaler for, men saven er nu ganske udmærket til prisen.

Ulemper
  • hurtigt slør i spindel/lejer til klinge så man ikke kan regne 100% med præcisionen
  • Virker ikke super stabil grundet det høje tyngdepunkt
  • Enormt larmende i motor
Fordele
  • Billig i anskaffelse
  • Den gør arbejdet
Hvis jeg nu ikke var blevet lidt af en værktøjsfanatiker kunne jeg sagtens finde på at købe en lignende sav igen..

Mvh Mærsk

Kender ikke lige den' rundsav, kommer lidt an på hvad du vil lave med den & hvilke
forventninger du har til den.

Men et råd til dig må blive, ta' ud og se og mærk på tingene, mener du skal/må "køre"
lidt med de forskellige håndhjul og undersøg for evt. slør, det må være måden at gøre
det på, hvis du har mulighed for det.

Held og lykke med dit indkøb  

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg ved godt at jeg ikke kan forvente kvalitet på højde med de professionelle maskiner jeg er vand til at bruge.
Jeg ved også godt at jeg skal ud i butikken og mærke den, men det er også derfor at jeg spørger om nogen der har den eller har prøvet den.

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
valgte at købe saven og imorgen for de den lige i hovedet igen, magen til bras skal man lede længe efter.
Jeg har efter en del bøvl fået den samlet og prøver at save en liste i både fyr og eg og jeg kunne næsten ikke skubbe listen igen saven og ved den ene liste var saven ved at være selv ved et let skub, jeg er mega gal lige nu.

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
HELT ærligt. Hvad er det her snart for en børnehave. Een skal have priser på materialer i stedet for selv at henvende sig til forhandlere, og nu brokker een sig, der underskriver sig som bygningssnedker over en ringe sav til en lav pris.
Der er problemer og der er problemer.
Vi er mange, der tager dette forum seriøst og hjælper gerne, og det ville være rart hvis det stadig kan være det bærende herinde.
 
Med stadig venlig hilsen

 varmetossen

Annonce
Trist at du måtte opleve det, men der er nu engag sådan at man ikke får mere end man
betaler for.

Nogle af de gener skyldes sikkert at dine klinger ikke var i orden, lyder det til med ikke
at kunne skære i fyr eller eg, jeg mener selv at kunne høre om en klinge kan skære, eller
ikke, måske indbilding ved det ikke.

Dog en selverfaret ting:
Købte en lille rundsav billigt i Aldi for ca. 7 år siden, for ca. 400 eller 500 kr med kip
og motorbermse, motorbremsen gik dog ret hurtigt i stykker, har dog aceptere dette.

Brugte en aften ved høvlebænken, som var ryddet totalt, & skilte min lille rundsav i alle
sine dele og udskiftede div. møtrikker´og skiver med nye og selvlåsende møtrikker, &
fik den justeret for div. slør hist og her og ja der var meget helt sikkert & et stort
arbejde, men med tilfred-stillende resultat, dette har jeg aldrig fortrudt, og har
stadigvæk stor glæde af saven den dag i dag, prisen taget i betragtning.

Kan bruge en Ø 210 mm Hm. klinge fra Biltema som er udmærkede til mit hobby
snedkeri, når man tar' prisen en hundrede kr. seddel, kontra at få slebet til 4 eller måske
mere pr tand ved det profesionelle sliberi, bevares der er forskel indrømmet, men
jeg sklal, jo ikke leve af det jeg går og laver med min lille rundsav.

Har skåret køkkenbordsplader med proffesionelt resultat, og er ganske tilfreds med min
lille & billige sav, har en kamarat som er bygnings snedker, han nikkede anerkendernde
og sagde at han ikke selv kunne lave disse samlinger af køkkenbords-pladerne bedre
på, hans arbejdsplads hvor han brugte professionelle maskiner.

Ergo det kan lade sig gøre at købe billigt, og så noget som kan bruges.

En lidt længere beretning som måske ku' ha' interesse for nogen, der er sikkert også de
som ikke er enige med mig i min beretning, men det korte af det lang er at
undertegnede er tilfreds, og det må jo da være det vigtigste

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej.
Jeg har også den sav fra aldi. Det er ikke meget af det finere arbejde den har lavet, men den har savet mange rummeter skaller fra et savværk op. Det er så langt den hurtigste og billigste måde at gøre det på 


mvh

 varmetossen

Hvis du har savet efter land, har det sikkert siddet skævt, så skal det jo klemme.
Jeg plejer at ligge en retteskinne op langs klingen, og så måle ud til landet, og så lave en anelse mere afstand, ved udløbet.
Tjek også om staltekniven er lige, og at den er monteret korrekt.
maskinen har de fået tilbage igen og som jeg før har skrevet så var jeg forst læst over at det ikke er en professionel sav, men jeg forventer dog at en sav kan flække et tomme tyk brædt uden at saven er ved at vælte fordi man ikke kan skubbe træet igennem saven. spaltekniv blev monteret korrekt og var Pild skæv og bordpladen buede nedad imod midtenop til 5 mm i midten. i det heletaget var maskinen skæv overalt. når det er sagt så vil jeg have lov at sige når noget er noget bras uden at jeg skal skældes ud. Min mening.

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
maskinen har de fået tilbage igen og som jeg før har skrevet så var jeg forst læst over at det ikke er en professionel sav, men jeg forventer dog at en sav kan flække et tomme tyk brædt uden at saven er ved at vælte fordi man ikke kan skubbe træet igennem saven. spaltekniv blev monteret korrekt og var Pild skæv og bordpladen buede nedad imod midtenop til 5 mm i midten. i det heletaget var maskinen skæv overalt. når det er sagt så vil jeg have lov at sige når noget er noget bras uden at jeg skal skældes ud. Min mening.

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis