Isolere - delisolere - eller ikke isolere?

Jeg har købt en lejlighed jeg skal gennemrenovere - op med gulvet, og isolere og nyt gulv.

Sagen er den at en del af lejligheden ligger ovenpå kælderen og en del ligger ovenpå opgang og en garage.
Kælderen er opvarmet og er det jeg vil kalde rimelig varm af en kælder at være.
Opgangen er OK, dog ikke så varm som kælderen og garagen er ikke opvarmet - dog har jeg hørt at den aldrig skulle være under 0 grader.

Jeg var oppe i lejligheden den anden dag og der blev jeg i tvivl om jeg nu også skal isolere i forbindelse med lægning af det nye gulv.
Da jeg var deroppe var det minus 4 grader udenfor og da jeg gik rundt i lejligheden, der står tom og uden varme på overhovedet, så var der ikke koldt.
Selvfølgelig var der koldere end jeg har det hvor jeg bor nu, og koldere end jeg ville have det generelt.
Men det fik mig til at overveje om jeg skal "udnytte" den varme kælder og lade være med at isolere?
Alternativt kun isolere over opgang og garage?

Jeg har vedhæftet skitse af lejligheden hvor:
A = Altan
S = Stue
SV = Soveværelse
B = Bad


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror at svaret er temmelig enkelt.

Når gulvene skal udskiftes SKAL der efterisoleres op til de krav der stilles i bygningsreglementet.

{Mht. at undlade at isolerer over kælder. Så fortæller du ikke hvem der "ejer" kælderen. Men man kunne jo tænke sig at ejeren simpelthen stillede krav om at du isolerer etageadskillelsen. Fordi han ikke vil levere gratis varme til dig! :o)}
Jeg tror at svaret er temmelig enkelt.

Når gulvene skal udskiftes SKAL der efterisoleres op til de krav der stilles i bygningsreglementet.

{Mht. at undlade at isolerer over kælder. Så fortæller du ikke hvem der "ejer" kælderen. Men man kunne jo tænke sig at ejeren simpelthen stillede krav om at du isolerer etageadskillelsen. Fordi han ikke vil levere gratis varme til dig! :o)}
Kunne være sjovt, hvis du lader være med at isolere over kælderen, men isolere over opgang og garage og ligger dit nye gulv, og ejeren af garage og kælder tænker YES en SUCKER, og tænder for varmen i garagen og skruer ned i kælderen
Ha ha - ja kan godt se at jeg kan virke som en SUCKER, når jeg vil "nasse" på den varme der allerede er nedenunder.

Og kan også godt forestille mig at jeg vil blive pænt trist hvis der bliver skruet ned for varmen i kælderen og jeg så får et koldt gulv eller træk på den del af gulvet. ;-)

Mht. ejeren... så er det en ejerforening, så jeg betaler sådan set selv for varmen i kælderen - tænkte bare at hvis jeg kunne undgå at betale to gange... :-)
Det var nu mest som en joke, men før du ville have mulighed for at bruge en evt varme i kælderen skal du nok lige sørge for den er over normal stuetemp, hvis der er 16 grader i kælderen kan det ikke varme din lejlighed op til mere end ja, 16 grader, men selv det kan det jo ikke, på den lille flade, men på den anden side er det bedre end 0 grader så vil gulvet føles koldt uden isolering..
Annonce
No offence taken.

Når man stiller spørgsmål på kanten må man forvente/acceptere svar på kanten :-)

Og kan godt se din pointe - selvfølgelig skal der isoleres, alt andet er jo tåbeligt.

Nogen gange skal man stille et spørgsmål, for at kunne svare selv :-)

Tak!
Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil isolere garagen, hvis der ikke er varme der ude, er det at øsle med sine skillinger at isolerer et sådant sted.
Med mindre du har tænkt dig at bruge den som gæsteværelse til svigermor
Har ikke tænkt mig at isolere garagen - kan jeg heller ikke da jeg ikke ejer den.

Har tænkt mig at isolere under mit gulv, som ligger over garagen.
Javel ja, det var en go oplysning
Men derfor kan du jo godt bruge garagen som svigermors værelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis