Opvaskemaskine brummer - højt

Hej
Vores opvaskemaskine - Bosch SMU50E18SK er de sidste par uger begyndt at brumme højt, i begyndelsen af programmet og når den er ved at være færdig. Den dybe brummen bliver højere og højere og da vi bor i lejlighed tænker jeg, at naboerne efterhånden også må få fornøjelse af larmen. Er der nogen bud på, hvad der kan være galt?

Den er kun knap 3 år gammel og vasker ellers fint. Filteret bliver renset med jævne mellemrum og den får afspænder og salt efter behov. Håber ikke, vi skal ud i en udskiftning. Suk.

På forhånd tak for svar.



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden
Min tidligere opvaskemaskine, var også en Bosch, den begyndte også at larme, da vi havde haft den i godt et års tid.
Det forsvandt i et stykke tid, hvis vi satte et kop madolie ind i maskinen, og så ellers kørte en normal opvask med fyldt maskine.

Det var noget med en gummiring i spulepumpen, der blev for tør.
(vi fik så skiftet pumpen på garantien9

Men det er jo ikke sikkert din har samme problem, men det er jo nem at prøve, med en kop madolie ved næste vask.

mvh jens
hvis du tager siden af maskinen i højre side så kan du se side kammeret.der i sidder der så vidt jeg husker 2 ventiler der er stor sandsynlighed for at det er en af dem der larmer.Jeg mener at de koster ca 150 kr stykket

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej sneblomsten, har du fundet en løsning? Min Bosch opvaskemaskine er lige begyndt at gøre det samme. Den vasker fint men larmer intenst undervejs i programmet - det lyder som om der er en der borer i væggene i lejligheden ved siden af eller længere væk. Ret irretterende... Ellers må jeg kigge på de ventiler som Golf1985 nævner.
Hej
Hvis I har mod på at "kigge og lytte" i maskinen så se her:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/173165
Det er godt nok en Siemens men lur mig om ikke de ligner hinanden.
After at sidepladen er taget af må man kunne lytte sig frem til hvor lyden kommer fra hvis man kører programmet....
Hilsen Chrikke

Chrikke
@Mattuck og @Chrikke
Det endte med at løse sig selv. Pludselig holdt den op med at brumme (for nogle måneder siden) og siden da har den ikke larmet. Det er meget mystisk. Nu håber jeg blot, at det holder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis