Tilstoppede koldtvandsrør.

Min datter har købt et hus fra -68, der er problemer med det kolde vand, der er meget
dårligt flow, sandsynligvis på grund af tilstopning.

Kan rørene renses?

Der er lavet en klamp løsning på vand til køkkenet som er sidste på røert, der er ført
et PEX rør op på loftet og med i køkkenet, da de overtorg huset lå der en "brugsan-
visning" fra sælgeren:
Hvis det fryser mere ned 7-8 gr. skal i lade vandet dryppe i køkkenet for at undgå
at det fryser.

Det er desværre for VVS standen ikke hjemmelavet, rørene i bryggers og køkken er
blanke metalrør med krympede fittings.

Der er ikke nævnt noget om dette i tilstandsrapporten.

Hvordan løser vi dette problem, jeg har endnu ikke været på loftet for at se om røret
er isoleret, men det hjælper jo heller ikke når vandet ikke løber.

Den eneste måde jeg kan komme på er at moneter et varmekabel på PEX røret, men
det er efter min menine ikke optimalt.

Jeg håber at nogle af jer kloge hoveder kan hjælpe.

Hilsen Aksel



6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik vist ikke rettet diverse fjel og mnagler.
En vvs'er kan afkalke dine rør, men er det gamle rør, er der jo en risiko for de bliver utætte.
Hvis der sidder ventiler/haner, kunne det jo være dem der var ved at lukke til.
Jeg havde på et tidspunkt et ringe flow, her var problemet at der sad en sten ude i en stophane.

Mon ikke problemet skyldes et frosset vandrør oppe på loftet?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det skyldes ikke frosset rør, køkkenet som forsynes gennem røret på loftet har fint vandtryk, men bad og toilet som er på de gamle rør har dårligt tryk.

Fuskerløsningen med røret på loftet er sikkert lavet fordi hanen ikøkkenet som den sidste på røret ikke har kunnet bruges.
Er det overhovedet lovligt at lægge rør så de er udsat for frost?
enten skal i have gang i ejerskifte forsikringen, men den tilhørende selvrisiko, eller også skal i bare have en vvs'er til at fixe det.
det er ikke så meget andet at gøre.

at der mangler vand tryk/ flow i en hanen er ikke noget der kommer i en tilstands rapport, men at der er lavet fusk med vvs installation skulle helt klart være i rapporten, det kan dog nu være til jeres fordel at det er. når det ikke er nævnt i rapporten kan ejerskifte forsikringen hjælpe jer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis