Cylinder til kasselås i alm lås indsat i døre?

Jeg har to cylindre til kasselåse i overskud og kunne tænke mig at bruge dem i to nye døre for at de ikke skal gå til spilde. Man kan sagtens montere dem, så pinden går igennem låsen til indersiden, og sætte en vrider på. Men jeg kan ikke dreje vrideren. Jeg kan låse op og i udefra med nøglen som normalt. Når jeg lader nøglen sidde i, kan jeg også låse op og i indefra med vrideren. Men jeg har jo ikke "lyst" til at lade nøglen sidde udvendig! Der må være noget jeg ikke ved om kasselåse???
Håber nogen kan hjælpe mig med at få det til at fungere.

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har sikkert vendt den ene medbringeren den forkerte vej, for så får du netop det problem....

Prøv at dreje den ene medbringeren 180 grader så pilene vender ens, så kommer det sikkert til at virke som det skal.
Skrevet af Koludabyg på 10 feb 2013 20:42
Du har sikkert vendt den ene medbringeren den forkerte vej,
Hvad mener du med den ene? Der er vist kun en, den sidder fast bagerst på cylinderen


Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
Måske har jeg ikke skrevet det tydeligt nok. Jeg vil bruge cylinderne uden kasselåsen. Altså på den ene side af en dør med lås i, og så sætte en alm vrider på indersiden.
V.h.

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
Kender du til om der er forskel på selve cylinderen alt efter om den er til en kasselås eller en lås der sidder i døren?

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
Burde der ikke være forskel på, men kan være låse som ikke kan drejes uden nøgle.
Der er ingen forskel på selve cylinderen.

Løsningen på dit problem er at du klipper pinden på cylinderen af. Så montere du cylinder på traditionel vis med en medbringer på den anden side og så virker skidtet, hvis du da gør det rigtigt ;-). Skal cylinderen senere bruges til en kasselås får du blot monteret en ny pind.

Problemet er at pinden på cylinderen ikke påvirker medbringeren i låsekassen.
Kiggede lige på dit billede. Sidder pinden ikke løst på cylinderen. Altså så du kan vrikke den fra side til side?
Jo, pinden kan glide et par milimeter fra side til side på den tynde pind der holder den fast. Den kan også vrikke/dreje om sig selv (fra klokken 10 til klokken 2 hvis man forestiller sig det er en urskive. Jeg har taget et par billeder mere.


Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis