Toilet hvor vandet er begyndt at synke langsomt

Hejsa,

Jeg har et hus med kælder - og vandet i toilettet i stueetagen er begyndt at synke langsomt ved skyld.

Det har stået på i måske 1-2 uger, jeg synes umiddelbart det virker til at synke langsommere og langsommere (Ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind)

Nå, men jeg var sådan set ved at lede efter en kloakmester - men tænkte jeg lige ville give det et forsøg med de kloge hoveder herinde

Nogen der har en idé?

Vh.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at styrte en hel spand vand i kummen hurtigt. Hvis der sidder noget i klemme er det muligt at det så skylles væk.

Venlig hilsen
Knud
Tusind tak for hurtigt svar.

Jeg har netop skyllet 3-4 spande igennem, og synes det har hjulpet en del - synes dog stadig det synker lidt langsommere end normalt.

Andre gode råd? ellers prøver jeg at lade det være som det er nu og antager at det er normalt og venter og ser om det bliver værre igen.

Vh.
Det må jo være stop af en art.

Hvis der osse er tilslutning fra køkkenvask til faldstammen kan det simpelthen være fedt eller fritureolie. Der jo som bekendt i nogen grad stivner eller ophobes når det afkøles.

En 1/4 dåse vaskepulver eller anden fedtopløsende kemikalie efterfulgt af rigeligt med kogende vand kan muligvis løse problemet midlertidigt! :o)
Det lyder som om der er en forstoppelse, få fat på en slamsuger, og få renset rørene igennem.
Lovmæssigt hober disse problemer sig op når man skal have huset fyldt med gæster eller op til en weekend, så foreløbig er alle forskrifter overholdt.



mvh

 varmetossen

Annonce
Sittingbull, bare i toilettet med det?

Har lagt mærke til vandet efter noget tid falder et par cm. mere end normalt - ved ikke om det er noget info der har relevans

Sittingbull, bare i toilettet med det?

Har lagt mærke til vandet efter noget tid falder et par cm. mere end normalt - ved ikke om det er noget info der har relevans

Ja det lyder som forstoppelse, så kan det godt ligesom suge vandet lidt under, normal vandstand.

For mig lyder det ikke som om, det kan løsen med kemikalier.
mvh jens
hej er du tilsluttet offentlig kloak eller har du en septiktank?
Hejsa!

Det er offentlig kloak.

Vh.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis