Vedr: kraftstik

Hej alle sammen.

Dette er mit første indlæg, så bær over med mig, hvis det har været et indlæg tilsvarende,
men jeg syntes ikke, at jeg kunne finde nogle informationer om dette enme.

Jeg har et kraftstik til at sidde oppe i køkkenet til mit komfur. Dog er det kun 2 af blusene som virker.

Jeg har derefter købt en induktions kogeplade og installeret, men den vil ikke tænde.

Jeg prøvede så, at sætte induktionplade til et andet kraftstik, som jeg har i huset, og der 
virker den helt optimalt. 

Det giver mig en ide, om at jeg har nogle problemer, med mit kraftstik oppe i køkkenet, 
og derfor det gamle komfur ikke virker optimalt, og kun virker på de 2 plader, samt ovnen. 

Jeg har haft kigget ind til kraftstikket, som sidder inde i væggen, og der er ikke nogle af
ledninger som er faldet ud. 

Mit gamle komfur har virker på alle 4, for omkring en mdr. tid siden. 

Det var de 2 i venstre side, af det gamle komfur som ikke virker mere.

Er der nogle som har en ide om hvad der kan være galt, og hvorfor at det ikke virker?

Håber der er nogle som kan give mig en hjælpende hånd

The heart of a lion, belongs to the bravest soul.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om der bare mangler en fase.
Punkt 1: tjek sikringerne. Du har åbenbart flere trefasede grupper.
     "     2: Elektriker, hvis det ikke virker.


mvh

 varmetossen

1. har haft tjekket sikringerne, og kan ikke se at nogle af dem er gået.

Er der en måde at man kan se om en sikring, er gået hvis den lille rund ting ikke er hoppet ud?.

Det er et gamle hus fra 1956.

The heart of a lion, belongs to the bravest soul.
Som det er sagt, så er det ikke altid til at se. Har du ikke noget at måle med, kan du prøve at bytte sikringer rundt. Så kan du se om fejlen flytter sig. Den aktuelle gruppe finder du ved at slukke for sikringsgruppen og se hvornår komfuret går helt i sort.
God jagt.


mvh

 varmetossen

Skal lige have fri idag fra arbejde, og der har jeg fået en måle udstyr med hjem.

Har fået at vide at jeg kan måle faserne ved at tage den Blå (0) og en af faserne for at se om den giver udslag.

Vil også prøve det med at bytte sikringerne rundt, kan være det giver bonus

Indtil videre tak for svarene, så har jeg lidt at gå i gang med når jeg kommer hjem.

The heart of a lion, belongs to the bravest soul.
Annonce
Jeg synes det er tit man ikke kan se om sikringen er gået, hvis du ikke har nogen nye liggende(det burde du have) så tag og nyt rundt på dem
Er det de gamle sorte grupper du har i din sikringstavle. en tidligere kollega havde et lignende problem, og i det tilfælde var  der brændt en forbindelse over inde i gruppeafbryderen, men den havde jo også gjort tro tjeneste i 45 år :-)

Hvis det også er sket i dit tilfælde, kunne det godt ske at du skulle aliere dig med en fagmand
Jeg fik styr på det

Der var gået et par sikringer, men på den nye kogeplade, var der 2 faser, 2 (0) og en jord. Grunden til at den blev ved med at kortslutte sig selv, var at når det ekstra 0, kom på en fase,gik det galt.

Fik hjælp af en fagmand, som havde styr på det, gjorde det en smule letter

The heart of a lion, belongs to the bravest soul.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis